به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در حاشیه تخصصی شهرداران و افتتاح سامانه جامع شهری استان زنجان افزود: طی 40 سال گذشته و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای زیادی برای برطرف کردن مشکلات در کشور انجام گرفته اما همچنان مشکلاتی از قبیل نبود امنیت شغلی، نیروی انسانی در شهرداری ها بزرگ و متوسط وجود دارد.
این مسئول ادامه داد: شهرداران برای پیشبرد کارهای خود و مشارکت فعالانه انها در بخش های مختلف باید اعتماد مردمی را جلب کنند، این مقوله مهم نسبت به گذشته کمرنگ تر شده است.
وی اضافه کرد: چکیده مشکلات شهرداری به اعتماد مردمی باز می گردد، این نهاد غیر دولتی خاکریز اول مطالبات مردمی هستند ، زیرا بیشترین بار مراجعه کنندگان را تشکیل می دهد.
جمالی نژاد افزود: اعتماد سازی بین شهرداری و مردم به عدم ساخت و سازهای غیر قانونی، نبود کمیسیون ماده 100 ، عدم تلمبار شدن زباله ها، نبود سد معبر منجر شده و حتی به پرداخت به موقع عوارض و نوسازی ها منتهی می شود.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: تحقق این امر مهم یعنی اعتماد مردمی ورود سرمایه گذاران برای انجام پروژه های مختلف را به همراه دارد که اقدامی مهم و ارزشمند بشمار می رود.
وی بیان کرد: طی دهه 60 با وجود نبود زیرساخت های لازم برا ی توسعه کشور و دیگر مشکلات، اعتماد مردمی، همدلی وجود داشت و در واقع نقطه عطف تمام موفقیت ها توجه به این موضوع مهم بود.
جمالی نژاد افزود: هم اکنون شهرداری های کشور بیش از گذشته به اعتماد سازی نیاز دارند و بر این اساس مردم به وضوح خواستار صداقت ، شفافیت، صراحت ، پاسخگویی، کار جهادی و کار شبانه روزی، سماجت و اخلاق مداری، تعهد و تخصص آنها هستند.
وی اضافه کرد:در صورت بروز این موارد و جلب نظر مردمی مشارکت آنها برای پیشبرد برنامه ها به مراتب افزایش می یابد و در این میان با توجه به شرایط دشوار اقتصادی کشورمان می توان با تکیه بر داشته ها و زیرساخت های مناسب با همدلی و هم افزایی در راستای آبادانی و توسعه شهرها گام برداشت.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: متاسفانه وجود اختلافات جزئی بین اعضای شورای شهر ، یا شورای شهر با شهردار در برخی شهرها مانع توسعه شهری شده در صورتی که با هم افزایی و همدلی می توان به شتاب بخشی کارها کمک کرد.
وی بیان کرد: بر این مبنا حتی می توان بسیاری از پروژه های دولتی را می توان به شهرداری ها واگذار کرد و شهرداران ورود بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران در این بخش را جدی بگیرند.
این مسئول ادامه داد: یکی از سیاست های اصلی رئیس جمهوری موضوع بارآفرینی شهری است که خوشبختانه در این بخش منابع خوبی نیز تخصیص خواهد یافت و شهرداران این موضوع را جدی بگیرند.
جمالی نژاد افزود: طی بازدید انجام گرفته در 2 ماه گذشته از وضعیت پروژه های عمرانی 15 استان کشور مباحثی از قبیل مشکلات اعتباری، نیروی انسانی ، وضعیت حقوق و دستمزد، و تاخیراتی دراین حوزه نمود داشت.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه میزان قیر تحویلی به وزارت کشور 13 درصد و این میزان برای وزارت راه و شهر سازی 54 درصد است که با افزایش این میزان در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت در بودجه سال آینده لحاظ شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.