دکتر جواد عابدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه الکترونیکی حذف دفترچه درمانی و استقرار نسخه الکترونیک نیاز مبرم به کنترل استحقاق درمان بیمه شدگان توسط شعب تامین اجتماعی را دارد.
وی اظهار داشت: واگذاری پذیرش پرونده های خسارات متفرقه از بیمه شدگان استان توسط کارگزاری های تامین اجتماعی گامی بلند در جهت کاهش مراجعات حضوری به اسناد پزشکی است و در این میان سیستم استحقاق سنجی، نیازمند دقت نظر مسئولان شعب تامین اجتماعی است تا از سردرگمی و اتلاف وقت بیمه شدگان و مراجعات مکرر آنان به شعب بیمه ای جلوگیری کنند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به دستورالعمل مدیر عامل و معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی دارندگان دفترچه درمانی تبعی سازمان در صورتی که بیمه شده اصلی سایر ارگان های بیمه گر باشند، استحقاق دریافت خدمات درمانی را نخواهند داشت.
وی بیان کرد: بر این اساس با هدف هم افزایی ،بررسی کارشناسی طرح حذف دفترچه درمانی و استحقاق درمان بیمه شدگان سازمان ، رفع و کاهش فرایند تردد بیمه شدگان سازمان روسای شعب تامین اجتماعی و کارشناسان دفتر اسناد پزشکی استان زنجان جلسه ای با حضور روسای شعب و کارشناسان ارشد حوزه های نام نویسی واحدهای بیمه ای انجام گرفت.
این مسئول خاطر نشان کرد: طرح حذف دفترچه های درمانی و تولید نسخه الکترونیکی جزو برنامه های راهبردی است و در ابتدا در مطب پزشکان و سپس کلینیک ها و پلی کلینیک ها، درمانگاه های خصوصی و بیمارستانها اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.