به گزارش ایرنا آیت الله علی خاتمی و فتح الله حقیقی در پیام مشترکی که تصویر آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا زنجان قرار گرفت، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، تاکید کردند: نعمت‌های بزرگی همچون رشد علمی کشور و دستیابی به پیشرفت خیره‌کننده در زمینه های مختلف، مرهون تلاش ها و پایدارای های هزاران دانش‌آموز، دانشجو و دانشمند ایرانی در طول تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.
در متن این پیام آمده است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
نام دانشجو در عرصه تاریخ همواره با فداکاری و مجاهدت علمی عجین شده است.
دانشجویان، جوانان بیدار و آزادی خواهی هستند که همواره با روحیه آرمان‌خواهی، بر تارک سپهر ایران اسلامی همواره درخشانند و نام و آوازه خود را جاودان نموده‌اند و 16 آذرماه فرصت مغتنمی است برای پاسداشت این مجاهدت عظیم.
بی‌شک نعمت‌های بزرگی همچون رشد علمی کشور و دستیابی به پیشرفت خیره‌کننده در زمینه های مختلف، همه‌ مرهون تلاش ها و پایدارای های هزاران دانش‌آموز، دانشجو و دانشمند ایرانی در طول تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است.
جوانان غیوری که نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و امروز هم با استمرار راه پر برکت‌شان، درخت تنومند علم و اندیشه در کشور هر روز بارورتر می شود و دست نیاز و وابستگی ما از بیگانگان در علم و دانش و اندیشه کوتاه‌تر.
دانشجویان و دانش‌آموزان آگاه و همیشه در صحنه با تاسی از فرامین امام راحل و رهنمودهای ارزنده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آینده‌سازان و سردمداران تعالی و پیشرفت در کشور محسوب می شوند و با فعالیت های ارزشمند خود در جهت تولید علم، پژوهش و فرهنگ موجب سربلندی و افتخار کشور در عرصه های جهانی و بین المللی هستند.
امید است درخشش این مبارزان عرصه دانایی همواره بر تارک جهان پایدار و پرفروغ بماند.
به گزارش ایرنا دانشجویان در 16 آذر سال 1332 همزمان با سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران در اعتراض به دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران، مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند.
این تظاهرات با یورش نظامیان به خاک و خون کشیده شد. در یورش نظامیان رژیم پهلوی به تظاهرکنندگان سه دانشجوی ایرانی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند و از این رو 16 آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شد.
6085/3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.