شهریار اماموردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمار مرگ مغزی به نام 'حسین محمدی' 15ساله ساکن شهر زنجان بر اثرتصادف رانندگی در مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی زنجان بستری شده بود.
وی اظهار داشت: پس از اطلاع از مرگ مغزی، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام و این اقدام ایثارگرانه به اهدای پنج عضو بیمار منجر شد.
اماموردی افزود: بر این اساس پس از کسب رضایت از خانواده بیمار مرگ مغزی، کبد و کلیه ها، قلب و نسوج برای اهدا به بیماران نیازمند به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیمار دیگر مغزی به نام 'جواد احمدلو '41 ساله اهل روستای ینگجه از توابع زنجانرود بر اثر تصادف رانندگی در مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان بستری شده بود.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: پس از اطلاع از این مورد مرگ مغزی و کسب رضایت از خانواده این بیمار کبد، یک کلیه و نسوج وی برای اهدا به بیمارستان یاد شده ارسال شد.
به گفته این مسئول، نسوج (بافت) این 2 بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.
مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: زمینه سازی و ایجاد شرایط لازم برای اهدای عضو می تواند میزان رضایت گیری و انجام این کار خداپسندانه را بیش از گذشته افزایش دهد.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 18مورد مرگ مغزی در این استان گزارش و از این تعداد 16 مورد آن به اهدای عضو منجر شد.
اماموردی افزود: امسال میزان اهدای عضو در مقایسه با سال گذشته تا حدودی کاهش نشان می دهد که امیدواریم این مهم با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی های لازم افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: از هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات متعددی برای کسب رضایت از خانواده های آنان برای اهدای عضو انجام می شود که تیم های کارشناس و متبحری با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم اقدام می کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 21 مورد رضایت از خانواده های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو در این استان کسب شد که از این تعداد 20 مورد به مرحله اهدا رسید.
مهر امسال نیز اعضای بدن 2 بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند اهدا شده بود.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.