دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی دراستان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شیوه تفسیری مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از نظر نوع نگاه به مفردات و کلمات و آیات قرآن در جهان اسلام منحصربه فرد است، افزود: برخی از شخصیت هایی که در امر تدوین 'تفسیر راهنما' و تفسیر موضوعی آیت الله هاشمی رفسنجانی فعالیت می کنند، پذیرفتند تا این شیوه تفسیری را در قالب همایشی بررسی کنند.
فریدون خادم ادامه داد: 'تفسیر راهنما' یکی از تفاسیر موضوعی قرآن به قلم آیت الله هاشمی رفسنجانی است که بخشی از آن از مجموعه فیش‌های تهیه شده در زندان دوره پهلوی فراهم آمده‌ است.
وی با بیان اینکه «مرکز فرهنگ و معارف قرآن» در آغاز فعالیت خود برای تکمیل برداشت‌های تفسیری آیت الله هاشمی رفسنجانی کار تدوین تفسیر راهنما را با روشی نو آغاز کرد، اظهار داشت: در این تفسیر، بیش از 60 هزار فیش و برداشت از قرآن بر اساس ترتیب آیات گرد آمده و در 22 جلد تدوین شده است.
خادم افزود: با هماهنگی های صورت گرفته در ستاد بزرگداشت استان، در کنار همایش قرآنی، نمایشگاه آثار آیت الله هاشمی نیز برپا خواهد شد.
دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: همایش 'سیاستمدار مفسر' با حضور شخصیت های کشوری از جمله دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، پژوهشگران برجسته کشوری و مسئولان استانی، 18 آذر جاری، ساعت 14:30، در دارالقرآن کریم زنجان برگزار می شود.
آیت الله هاشمی رفسنجانی 19 دی 1395 در 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.