شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخصیص اعتبارت عمرانی از سوی دولت به ویژه در حوزه های آب، راه و مسائل ضروری نزدیک به 100 درصد است که امر قابل توجهی می شود.
وی اظهار داشت: اعتبارات جاری 25 دستگاه اجرایی استان که تابع نظام بودجه استانی هستند، 217 میلیارد تومان است که تا آبان امسال بالغ بر 70 درصد آن تخصیص یافته است.
طهماسبی رقم اعتبارت عمرانی استان را 428 میلیاد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون 226 میلیارد تومان از این اعتبارات برای یک هزار و 100 طرح عمرانی استان تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه کمتر از 40 درصد طرح های عمرانی استان احداثی هستند، ادامه داد: بخشی از اعتبارات عمرانی به صورت مستتمر صرف تعمیر و تجهیز اداره ها، موارد فرهنگی، ورزشی، آموزشی و خدماتی، آموزش در بخش کشاورزی و تامین هزینه های مراقبت از محیط زیست می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه بخشی از رقم اعتبار عمرانی استان مربوط به تبصره 18 قانون بودجه است، گفت: رقم اختصاص یافته به استان در این حوزه 36 میلیارد تومان است.
وی افزود: علاوه بر رقم استانی، نزدیک 10 میلیارد تومان از ردیف های ملی نیز برای موضوع تبصره 18 برای استان اختصاص پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا بر اساس تبصره 18 بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تأکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود 100 درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در سال 1397 نسبت به قیمت این حامل‌ها در ابتدای سال 1396 را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را تا سقف 174 هزار میلیارد ریال به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد دولت سروسامان دادن به پروژه های عمرانی است، اظهار داشت: با رویکرد دولت نخستین بار است که اعتبارهای 6 ماهه عمرانی در استان بیش از 50 درصد تخصیص یافته است.
طماسبی گفت: سهمیه اعتبار استان از نفت، 62 میلیارد تومان است که تا پایان آبان، 80 درصد تخصیص پیدا کرده است.
وی افزود: اعتباراتی که برای ارتقای شاخص های اقتصادی استان در نظر گرفته شده است، 19 میلیارد تومان است که تا آبان امسال 46 درصد تخصیص در این حوزه محقق شده است.
طهماسبی اظهار داشت: رقم اعتباراتی که از محل مالیات بر ارزش افزوده بابت ورزش و جوانان در استان اختصاص پیدا کرده 12 میلیارد تومان می باشد که تا کنون 67 درصد در این زمینه محقق شده است.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.