به گزارش ایرنا، فتح‌اله حقیقی عصر سه شنبه در جمع فرمانداران استان زنجان افزود: اجرای مقتدرانه قانون به این معنی است که صبور و منطقی باشید، عالمانه تصمیم بگیرید، شورای تامین مصوبات غیرقانونی نداشته باشد، حد خود را رعایت کنید و بدانید که نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها هستید.
وی، پاک‌دستی را دومین ویژگی فرمانداران و بخشداران برشمرد و خاطرنشان کرد: یعنی فرمانداران باید پروژه‌ها را بر اساس اولویت، تعریف و پول‌ها را هرینه و انضباط مالی را کنترل کنند.
حقیقی، پاک‌چشم بودن را ویژگی سوم نمایندگان دولت خواند و اظهار داشت: باید به قدری در انظار عمومی، جایگاه داشته باشیم که مردم از این نظر به ما اعتقاد و ایمان داشته باشند.
استاندار زنجان، امین و صادق بودن را چهارمین ویژگی فرمانداران بیان و تاکید کرد: الان اتمام حجت می‌کنیم؛ اگر این 4 تا ویژگی در عمل، اتفاق بیفتد در خدمتیم و حمایت می‌کنیم وگرنه با همدیگر خداحافظی می‌کنیم.
فرمانداران باید کار شهرستان را مدیریت کرده و این قدرت را داشته باشند که فرماندهی شهرستان را بر عهده بگیرند چرا که فرماندار چابک و مقتدری می‌خواهیم تا مردم با حضور وی در شهرستان از درون احساس آرامش کنند.
این مسئول با اشاره به این که حدود انتظارات و برنامه عملیاتی برای فرمانداران، تعدریف کرده‌ایم، یادآور شد: فرمانداران باید شاخص‌ها را سنجیده، جابجایی‌ها و تغییرات لازم را به‌صورت بومی انجام داده، نسبت به پیشرفت هر حوزه اقدام ، چند کار مهم و ماندگار را در بخش‌های مختلف، تعریف و عملیاتی کنند و گزارش آن را نیز به مردم ارائه دهند.
وی با تاکید بر این که فرمانداران باید ارتباط درست و حسنه با ائمه جمعه شهرستان‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برقرار کنند، تصریح کرد: شما باید در نماز جمعه شهرستان، حضور یافته و سخنرانی کنید و در بین مردم حضور داشته باشید و اگر قولی می‌دهید عملی کنید.
حقیقی، اجتماعی کردن سلامت را یکی از مهمترین موضوعات کشور دانشت و گفت: امروز بیماری‌های غیرواگیردار در جامعه، جایگاه دارد که با مصرف نامناسب قند، نمک و روغن و مانند این‌ها ایجاد می‌شود، لذا تنها 20 درصد مسئولیت سلامت با دانشگاه علوم پزشکی است و بقیه با مدیران دستگاه‌های مختلف مانند جهاد کشاورزی و استاندارد است که باید غذای سالم به مردم بدهند.
استاندار زنجان با اشاره به این که جهت مشخص شدن معیارهای غذای سالم، سند امنیت غذایی با برش‌های شهرستانی در استان، تدوین می‌شود، افزود: فرمانداران باید دهیاران و شهرداران را مشارکت دهند تا بتوانند مصرف صحیح را در بین مردم، فرهنگ‌سازی کنند و این یعنی مشارکت در سلامت. همچنین کانون‌های محلات سلامت باید در شهرستان‌ها ایجاد شود که در این زمینه، حمایت لازم صورت می‌گیرد.
حقیقی با اشاره به انتخابات سال آینده، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید 4 دوره انتخابات گذشته در هر شهرستان را آسیب‌شناسی کرده و نتیجه را گزارش دهند، زیرا کم‌کم وارد انتخابات می‌شویم و باید مواظب باشیم چون کسی حق ندارد اقدام انتخاباتی کند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد لازم را انجام و به مبادی ذیربط گزارش دهید.
وی با بیان این که انتخابات زودرس، ممنوع است، تاکید کرد: انتخابات، قانون، فلسفه و زمان تبلیغات مشخص و معین دارد؛ برهمین اساس باید با انتخابات زودرس، سیطره مدیریت را از دست می‌دهید و نمی‌توانید کنترل کنید، باید از تبلیغات زودرس از هر ناحیه و جایگاهی جلوگیری کنید.
استاندار زنجان با اشاره به آغاز سفرهای شهرستانی در هفته آینده، گفت: ضروری است فرمانداران، مشکلات و درخواست‌های مردم را مشخص و به استان، گزارش دهند تا مدیران مربوطه به همراه معاونین و مدیران ستادی استانداری در سفرهای شهرستانی حضور یافته و به حل مشکلات بپردازند.
وی یاد آور شد: همچنین جلسات اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز همزمان با سفرهای شهرستانی در آن شهرستان برگزار می‌شود.
8068/9556
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.