دکتر مقتدا شعوری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس و با توجه به برنامه ریزی ها، طی روزهای آینده 22 کانون سلامت محله در شهرهای ابهر و خرمدره راه اندازی می شود که 2 کانون دیگر در ایجرود تشکیل شده بود.
وی اظهار داشت: در شهر زنجان نیز در دهه فجر مسال 40 کانون سلامت محله راه اندازی خواهد شد که تشکیل انها از ابعاد گوناگون آثار و فواید زیادی را به دنبال خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: اجتماعی شدن سلامت به معنی بهره گیری از ظرفیت های مختلف جامعه، نهادهای خیریه سلامت، توانمندسازی، ارتقا و بکارگیری آنها در جهت اهداف تعیین شده این بخش است.
شعوری خاطرنشان کرد: بر این اساس فعالیت کانون سلامت محله با هدف کمک به افزایش مشارکت موثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله تشکیل می‌شود.
وی اضافه کرد: تشکیل این کانون های سلامت محله علاوه بر احصا مشکلات و شناسایی موارد توسط خود مردم ،گامی موثر در برطرف کردن مسائل توسط دستگاههای متولی امر خواهد بود.
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: متولیان سلامت فقط در مدیریت 25 درصد عوامل تاثیر گذار هستند و 75 درصد عوامل دیگر خارج از حیطه وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.
شعوری افزود: بر این اساس، اجتماعی شدن مبتنی بر مشارکت آگاهانه و سازمان یافته مردم به همراه مشارکت بخش های مختلف دولتی و غیر دولتی بوده و برای موفقیت و تحقق عوامل 75 درصد دیگر، مشارکت مردم امری ضروری است.
این مسئول خاطر نشان کرد: برای تحقق به توسعه پایدار مد نظر رهبری نیز مشارکت آحاد مختلف مردم و دیگر متولیان امر ضروری است و این موضوع باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی (WHO) سلامت اجتماعی را به عنوان یکی از مولفه های کلیدی سلامت معرفی کرده و از نظر این سازمان 'سلامت اجتماعی، حالت سلامت کامل جسمانی، روانی و اجتماعی و نه صرفا نبود بیماری و یا ناتوانی فرد' گفته می شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.