مجید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این قانون از بروز مشکلاتی همچون غیر استاندارد بودن دودکش ها و خطرات جانی ناشی از آن جلوگیری می کند.
مدیر واحد تاسیسات نظام مهندسی استان زنجان گفت: در این موضوع ناظران معماری و تاسیسات نظام مهندسی استان وظیفه نظارت بر نحوه ساخت و ساز را برعهده دارند.
اسماعیلی تاکید کرد: سال گذشته یک هزار و 411 مجوز ساخت به این مجموعه رسیده و امسال هم تا کنون 900 مجوز توسط نهادهای ذیربط صادر شده است.
وی تصریح کرد: در همه مراحل ساخت و ساز مهندسان ناظر در بخش های مختلف از جمله بخش تاسیسات نظارت کافی را دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانع از ادامه روند نادرست می شوند.
مدیر واحد تاسیسات نظام مهندسی استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، گفت: ایمن سازی دودکش ها طبق بخشنامه اداره گاز استان اهمیت ویژه ای دارد، لذا ناظران نظام مهندسی نیز توجه زیادتری به رعایت قوانین در این بخش دارند.
اسماعیلی گفت: کسانی که مشغول ساخت و ساز هستند برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان همواره این مسائل را رعایت کنند، تا شاهد مسمومیت یا جان باختن عزیزانمان براثر بی توجهی به مسایل ایمنی نباشیم.
وی ادامه داد: تمام بخشنامه های مورد نیاز ناظران نظام مهندسی به روش های مختلف از جمله پیامک، نامه مکتوب و سایر موارد اطلاع رسانی می شود.
مدیر واحد تاسیسات نظام مهندسی استان زنجان تاکید کرد: آموزش های همگانی، فرهنگ سازی، اطلاع رسانی فعالان اجتماعی و صاحبان تریبون در این حوزه می تواند سطح آگاهی جامعه را بالا برده و باعث کاهش آمار فوتی ها و مصدومین شود.
به گزارش ایرنا، در بخشنامه شرکت گاز درباره رعایت ساخت دودکش ایمن برای جلوگیری از هرگونه خطر جانی آمده است: مالکان ساختمان های بلند مرتبه ملزم هستند، تا دودکش هایی که نصب می کنند از دیوار جانبی سه متر فاصله داشته و ارتفاع آن تا یک متر بالا از سطح پشت بام باشد.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.