به گزارش ایرنا صمد علیپور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسسه خیریه هفت باغ مهربانی (خانه سالمندان) زنجان از زمان آغاز رسمی فعالیت‌های خود سعی کرده است تا در بخش‌های مختلف برای سالمندان گام بردارد، افزود: این موسسه خیریه در سال 95 که نخستین سال فعالیت خود بود، نسبت به انجام عملیات عمرانی در مرکز نگهداری سالمندان زنجان اقدام کرد.
وی ادامه داد: تا کنون حدود 550 میلیون تومان برای اقدامات عمرانی در مرکز نگهداری سالمندان زنجان هزینه شده است.
علیپور اظهار داشت: پس از استانداردسازی محیط و ایجاد برخی امکانات برای سالمندان در مرکز نگهداری از سالمندان، ایجاد انگیزه برای زندگی بهتر سالمندان جزو برنامه‌های اصلی موسسه خیریه هفت باغ مهربانی قرار گرفت.
وی افزود: در همین راستا تابستان سال جاری کلاس‌های آموزش نقاشی با حضور یکی از استادان بنام این رشته برگزار شد و آثار پدربزرگ‌های خانه سالمندان زنجان در نمایشگاهی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به نمایش عموم درآمد.
مدیرعامل موسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌هایی از جمله کلاس‌های نقاشی، سفالگری، نقاشی بر روی شیشه و ورزش صبحگاهی به صورت هفتگی و ماهانه برای سالمندان در این مرکز برگزار می‌شود، گفت: با هدف جلب مشارکت عمومی و ایجاد فضایی شاد و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف مذهبی و شادی جشن‌های مناسبتی برگزار و ماهانه نیز برای پدربزرگ‌های متولد هر ماه، جشن تولد گرفته می‌شود.
وی بر لزوم همکاری همه آحاد جامعه و به ویژه دستگاه ها برای پیشبرد امور برنامه‌های مرتبط با سالمندان تاکید کرد و اظهار داشت: جامعه ایران در حال حرکت به سوی سالمندی است و این موضوع توجه به این قشر را بیش از پیش به امری مهم و حیاتی تبدیل کرده است.
به گزارش ایرنا هم اکنون حدود 70 پیرمرد در مرکز نگهداری از سالمندان زنجان(هفت باغ مهربانی) به زندگی خود ادامه می دهند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.