دکتر اصغری جعفری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مناسفانه بر اثر بی احتیاطی و بی توجهی شهروندان به نکات ایمنی شمار مسمومیت های مونوکسیدکربن روند افزایشی دارد که لزوم توجه جدی عموم به این موضوع مهم بیش از گذشته ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: بر این اساس ساعت روز گذشته /2 آذر امسال/ موضوع مسمومیت با گاز در ابهر به اورژانس این شهرستان اطلاع داده شد و تعداد 2 کد آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
این مسئول ادامه داد: بر اثر نشت گاز یک خانم و و سه کودک دچار مسمومیت با گازمونوکسید کربن شده بودند که توسط آمبولانس های اعزامی و برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان الغدیر این شهر منتقل شدند.
جعفری افزود: طی همین مدت موضوع مسمومیت ، مشکل نشتی گاز مونوکسید کربن از لوله آبگرمگن در منزلی واقع در محل خیابان بعثت شهر زنجان به اطلاع اورژانس رسانی شد که عوامل اورژانس برای نجات جان مسمومان بلافاصله عازم محل شدند.
وی یادآوری کرد: در این حادثه نیز یک خانم و آقا توسط کد آمبولانس خیام برای انجام اقدامات درمانی لازم نیز به بیمارستان ولی عصر(ع) شهر زنجان منتقل شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی زنجان ادامه داد: امروز/شنبه/ سوم آذر نیز حادثه گاز گرفتگی داخل حمام در منطقه گلشهر کاظیمه شهر زنجان گزارش شد که بلافاصله یک کد آمبولانس به محل اعزام شدندند و 2 نفر مسموم شده که یک خانم 40 و پسر بچه 10 ساله بودند، پس از اقدامات درمانی به بیمارستان ولی عصر (ع)منتقل شدند.
وی ، به هم استانی ها توصیه کرد،با توجه به شروع فصل سرما و ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی بخصوص بخاری های گازی، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شیوع پیدا می کند که نکات ایمنی را رعایت کنند.
به گزارش ایرنا،طی هفته های گذشته نیز 14 شهروند زنجانی شامل 6 نفر مرد، 5 نفر خانم و سه کودک بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن به بیمارستان منتقل و مداوا شدند.
بیشتر مسمومیت ها به علت نصب غیراصولی وسایل گرمایشی اتفاق افتاده و یک مورد هم به علت استفاده از ذغال جهت گرمایش بوده است که بطور معمول در روستاها رخ می دهد.
سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ و دردشکم و سپس بیهوشی، تشنج و اغما از نشانه های این نوع مسمومیت است .
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.