نسیم اسلامیه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به روند رو به رشد عملیات اجرایی احداث کلینیک تخصصی ام اس زنجان با کمک خیران اشاره کرد و افزود: این مرکز به عنوان تنها مرکز تخصصی و فوق تخصصی ام اس در شمالغرب کشور، ظرفیت ها و بخش های مختلف و ضروری از جمله قسمت های تخصصی داخلی توانبخشی و آب درمانی را در خود خواهد داشت.
احداث کلینیک تخصصی ام اس زنجان در 4 طبقه و زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع با کارکردهای جداگانه از جمله زیرزمین با کاربری فیزیوتراپی، آزمایشگاه، بستری بیماران در مرحله تشخیص و بالینی و محل اقامت بیماران پیش بینی شده است.
مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از برگزاری گردهمایی همیاران تحت پوشش جمعیت ام.اس امید زنجان در روز چهارم آذر جاری در سالن انجمن مهرانه خبر داد و افزود: بررسی مسائل و مشکلات بیماران مبتلا به ام اس در استان و گزارش روند پیشرفت فیزیکی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی ام.اس از برنامه های عمده این گردهمایی است.
به گفته اسلامیه در زمان حاضر حدود 2 هزار نفر مبتلا به ام اس در این استان شناسایی شده اند که از این تعداد حدود یک هزار و 500 نفر تحت پوشش جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان هستند.
ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد. مشکلات بینایی، نبود تعادل، مشکلات گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از مهمترین علایم این بیماری است.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.