به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه فقط از آسیب ها و کاستی ها گفتن جز ایجاد یاس در جامعه ثمری ندارد، افزود: مدیران باید با ارائه راه حل زمینه عبور از تنگناهها را فراهم کنند.
وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن فلسفه بعثت پیامبر اسلام، به کمال رساندن مکارم اخلاق است، اظهار داشت: انسان در مسیر تربیت الگو و مدل لازم دارد و کامل ترین الگو نیز به بیان قرآن کریم، پیامبر اسلام است.
خاتمی اظهار داشت: هر مقدار مدیران و مسئولان به معیارهای اخلاقی اسلام نزدیک باشند، آحاد جامعه آن گونه خواهند شد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر در حوزه اخلاق در جامعه مشکلات زیادی را می بینیم، افزود: متاسفانه اکنون بعضی از گناهان در جامعه اسمش عوض شده و از این رو قبح آنها نیز از بین رفته است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه آبرو داری و حفظ حرمت یک مومن یک مساله مهم است، تصریح کرد: حرمت افراد از حرمت خانه کعبه بیشتر است.
وی افزود: نیت خوانی از مسائلی است که حرمت شکنی و حرمت دری را به جای حرمت داری در جامعه رواج می دهد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان نیز در این جلسه به وضعیت منابع اعتباری استان اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارات جاری این استان در سالجاری 217 میلیارد تومان است که تا کنون 155 میلیارد آن یعنی بیش از 70 درصد تخصیص یافته است.
شهرام طهماسبی رقم اعتبارت عمرانی استان را 428 میلیاد تومان اعلام کرد و افزود: تا کنون 226 میلیارد تومان از این اعتبارات برای یکهزار و 100 طرح عمرانی استان تصیص یافته است.
وی اظهار داشت: با رویکرد دولت نخستین بار است که اعتبارهای 6 ماهه عمرانی در استان بیش از 50 درصد تخصیص یافته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه از یک هزار و 671 درخواست سرمایه گذاری با رقم 15 هزار میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: اشتغال پیش بینی شده در نتیجه اجرای این طرح ها، 56 هزار شغل برآورد شده است.
ناصر فغفوری افزود: تا کنون حدود 22 درصد از جواز تاسیس های صادر شده در استان به صدور پروانه بهره بردای منتج شده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون یک هزار 393 واحد تولیدی در استان زنجان فعالیت دارند که رقم سرمایه گذاری آنها بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.
فغفوری گفت: در زمان حاضر نزدیک 44 هزار و 600 نفر در حوزه صنعت استان اشتغال دارند.
3088/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.