به گزارش ایرنا، دکتر فتح الله حقیقی روز چهارشنبه در اولین نشست شورای اداری استان زنجان پس از انتصاب به عنوان استاندار به ضرورت ارتباط مدیران با رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: هر مدیری که از رسانه ها شکایت کرده پس بگیرد.
وی به بازدیدهای سرزده از 10 دستگاه اجرایی استان طی 2 روز گذشته اشاره کرد و افزود: علاوه بر نقاط مثبت و کارهای خوب انجام شده، نقایصی هم وجود دارد که بایستی رفع شود.
این مسئول ادامه داد: در استان زنجان هم فرصت زیاد است و هم البته موانع هم وجود دارد، ولی خوشبختانه فرصت ها از موانع بسیار بیشتر است.
حقیقی تعصب، غیرت و شجاعت را از ویژگی های مردم استان برشمرد و افزود: تلاش می کنم محور مدیریتم دراستان بر مبنای ویژگی های ممتاز زنجان همچون عنوان پایتخت شور و شعور حسینی باشد.
وی گفت: دلم خیلی روشن است که در استان زنجان می شود و می توانیم کارهای بزرگ، ماندگار و مثبتی انجام دهیم چرا که زمینه و شرایط چنین کارهایی فراهم است.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنا به دلایل مختلف 40 سال است که استکبار و استبداد درمقابل نظام جمهوری اسلامی قد علم کرده و هر آنچه در توانش بوده برای ضربه زدن به کشور انجام داده است.
وی افزود: برای مقابله با شیطنت های دشمن وظایفی بر عهده همه آحاد جامعه به ویژه بر عهده مدیران است.
حقیقی اظهار اشت: ما باید برای پی گیری و حل مسائل اقتصادی سرفصل داشته باشیم، اگر می خواهیم با تحریم های ظالمانه مبارزه کنیم باید تیم اقتصادی منسجم، عالم و با برنامه داشته باشیم.
استاندار زنجان ادامه داد: مدیرانی که حایز چنین ویژگی هایی باشند با من مشکلی نخواهند داشت، ما مدیر چابک، انقلابی به معنای واقعی نیاز داریم.
حقیقی تصریح کرد: همه مدیران اقتصادی استان باید اهرم های کمک کننده بودجه از قبیل بند ' و' تبصره 5 ناظر به موضوع تهاتر، تبصره 18 لایحه بودجه را زنده کنند.
وی افزود: اینکه فقط بودجه استانی در شورای برنامه ریزی توزیع شود، قابل قبول نیست و لازم است مدیران دنبال بودجه های ملی باشند.
استاندار زنجان به لزوم جدی گرفتن پی گیری مصوبات سفر ریاست جمهوری دراستان تاکید کرد و گفت: همه مصوباتی که در سفر ریاست جمهوری انجام شده باید مشخص شود اعتباراتشان چقدر بوده و هم اکنون در چه مرحله قرار دارند.
وی با بیان اینکه در استان زنجان بسترهای لازم برای سرمایه گذاری های داخلی و خارجی وجود دارد، اظهار داشت: لازم است با دوری از خام فروشی برای تکمیل و طولانی شدن چرخه تولید در استان تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه هم اکنون 270 معدن از 320 معدن استان فعال است، گفت: لازم است وضعیت معادن غیر فعال استان تعیین تکلیف شود.
حقیقی به لزوم جدب شرکت های قوی و قدرتمند به استان تاکید کرد و گفت: لازم است محورهای توسعه به صورت جدی دراستان مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در حوزه خدمات در استان جای کار زیادی وجود دارد تا به میانگین کشوری در این حوزه برسیم.

* نباید در شعار بمانیم
استاندار زنجان به لزوم توجه به نوآوری و فن آوری های جدید تاکید کرد و اظهار داشت: حرکت در این مسیر نباید در شعار باقی بماند، اکنون در حوزه پژوهش، ایران رتبه نخست را درمنطقه دارد ولی در حوزه تبدیل پژوهش به ثروت جایگاه مناسبی نداریم.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری باید عایدی داشته باشد و بتواند ثروت و سرمایه تولید کند، اظهار داشت: دانشگاه هم باید بتواند پژوهش هایش را به سمتی ببرد که از آن ثروت تولید کند.
حقیقی به جایگاه گردشگری در رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: ایران از نظر جاذبه های گردشگری جزو 15 کشوردنیا است.
وی با بیان اینکه امروز در دنیا از هر هفت شغل مستقیم یک مورد آن به گردشگری مربوط می شود، افزود: استان زنجان بیشتر به عنوان معبر گردشگری مطرح است درحالی که اقامت کمتر از 72 ساعت در یک مقصد گردشگری، هزینه است و منجر به درآمد نمی شود.
حقیقی با بیان اینکه متوسط حضور گردشگران در زنجان 24 ساعت است، گفت: انتظار این است با تدوین و اجرای برنامه عملیاتی، ماندگاری گردشگران در استان به دست کم 48 ساعت ظرف یک سال آینده افزایش پیدا کند.

* مردم از حرف خسته شده اند، عمل می خواهند
استاندار زنجان با بیان اینکه مردم از حرف خسته شده اند و عمل می خواهند، گفت: در مورد پروژه های عمرانی، بزرگ ترین رسالت دراستان است که طرح ها اولویت بندی شود و مدیران این قدرت را داشته باشند تا در چارچوب قانون، پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کنند.
حقیقی بر انضباط مالی در طرح های عمرانی تاکید کرد و افزود: پاک دستی به این نیست که پولی در جیب گذاشته نشود، بلکه پاک دستی خرج کردن پول در جای مناسب و ارزشمند است.
وی به پیشرفت 60 درصدی پروژه 2 خطه کردن راه آهن زنجان – تهران اشاره کرد و گفت: اهمیت و نقش راههای مواصلاتی را باید جدی بگیریم.
حقیقی به ضرورت انجام کارها در چارچوب نقشه راه تاکید کرد و گفت: اطلاعات اجرای طرح ها باید در معرض دید و اطلاع شهروندان قرار گیرد.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم افزایش سرانه تخت بیمارستانی دراستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون میزان این سرانه در زنجان 1.61 است در حالی که این میزان در کشور 2.3 است.
وی به تدوین سند امنیت غذایی و نیز اجتماعی کردن سلامت در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید همه دستگاهها و ادارات به قدر سهم خود در این موضوعات مشارکت و ایفای نقش کنند.

* باید آرامش جامعه را تقویت کنیم
استاندار زنجان از بهره گیری از هم اندیشی همه اقشار، سازمان های مردم و نهاد و احزاب در اجرای برنامه های خود در استان خبر داد و گفت: باید درون جامعه را آرام کنیم و برای این منظور لازم است از مشارکت همه آحاد استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید تکریم مردم را جدی بگیرند، گفت: تکریم فقط ملاقات با مردم نیست، بلکه معنای واقعی آن این است که قول الکی به مردم ندهیم.
حقیقی به لزوم ارتقای رضایت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: باید بتوانیم مردم را توجیه و اقناع کنیم و در بین آنان حضور داشته باشیم.

* سیاست ما تعامل بین همه گروهها است
استاندار زنجان با بیان اینکه سیاست ما تعامل بین همه گروهها است، گفت: دولت، دولت همه مردم است و هیچ گروهی بر گروهی دیگر ارجحیت ندارد.
حقیقی به لزوم وحدت مدیریت دراستان تاکید کرد و افزود: هیچ مدیری حق ندارد به وحدت مدیریت دراستان خدشه وارد کند.
وی ادامه داد: امنیتی که در استان وجود دارد، مقوله ارزشمندی است و لازم است همه برای تقویت هر چه بیشتر آن تلاش کنیم.
استاندار زنجان به لزوم هماهنگی مدیران با یکدیگر اشاره کرد و گفت: میران نباید بر علیه هم مصاحبه کنند چرا که این موضوع بدبینی در جامعه ایجاد می کند.
وی به ضرورت حضور مدیران کل دستگاههای اجرایی در شهرستان ها تاکید کرد و افزود: همه مدیران مکلف هستند در بین مردم حاضر شوند و به آنان گزارش عملکرد بدهند.
استاندار زنجان به انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی درسالگرد 40 سالگی انقلاب در استان اشاره کرد و افزود: در 40 سالگی انقلاب مدیران باید فارغ از شعار، توفیقات انقلاب را به نسل امروز منعکس کنند.
3088
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.