به گزارش ایرنا، مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در مراسم بهره برداری رسمی از این مرکز گفت: مرکز دیالیز زنجان طبق استانداردهای به روز دنیا تجهیز شده است که خدمات با کیفیتی را به بیماران ارائه خواهد داد.
محمدرضا طهماسبی افزود: از زمان آغاز بکار انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی زنجان 2 هدف اصلی رفع مسائل مالی و مشکلات درمانی بیماران کلیوی مورد توجه قرار گرفت و هم اکنون با کارهای انجام گرفته همه شهرستانهای استان دارای مرکز دیالیز هستند.
وی اظهار داشت: تا کنون یکهزار و 843 بیمار در این انجمن تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد 460 نفر دیالیزی، 751 نفر پیوند کلیه و 632 بیمار مراقبتی هستند.
این مسئول انجمن ادامه داد: در انجمن بیماری های کلیوی استان 40 بیمار کودک و زیر 10 سال از خدمات لازم استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: ساختمان جدید انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان به عنوان یک چرخه کامل پیشگیری و درمان بیماران کلیوی محسوب می شود و این ساختمان در 2 هزارمتر مربع و زیربنای پنج هزار مترمربع ساخته شده که بخش های مختلف آن درحال راه اندازی است.
طهماسبی افزود: ساخت بخش دیالیز این ساختمان در سال 95 شروع شد و با همکاری خیرین در مدت پنج ماه به اتمام رسید و شرکت دیالیز تجهیز، نسبت به تجهیزات مورد نیاز این بخش اقدام کرد.
وی بیان کرد: بخش یادشده در زمینی به مساحت 850 متر مربع در اسفند 95 افتتاح شد اما به دلایلی ارائه خدمات ممکن نبود.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد : با کارهای انجام گرفته از ابتدای آبان امسال بیماران دیالیزی زنجان در این بخش خدمات دریافت که بالاترین کیفیت و خدمات مورد نیاز ارائه می شود.
طهماسبی افزود: مهمانسرای این ساختمان نیز با 740 متر مربع زیر بنا و با مشارکت خیرین 13 سوئیت کامل در حال احداث است که بیمارانی که از نقاط دور به این مکان رهسپار می شوند در این مهمانسرا اسکان خواهند یافت.
وی خاطر نشان کرد: این بخش با 30 تخت استاندارد تجهیز شده و ماهانه ظرفیت پذیرش 200 بیمار را دارد.
به گفته طهماسبی برای تجهیز و ساخت مرکز دیالیز خیرساز کشور در این استان چهار میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است که با احتساب هزینه های کنونی رقم بسیار بالایی را شامل می شود.

** نسبت دستگاه دیالیز به بیمار در زنجان به 3.9 کاهش یافت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: با ورود بخش غیر دولتی نسبت دستگاه دیالیز به بیمار 4.8 بود که با افتتاخ بخش دیالیز انجمن کلیوی استان به 3.9 دهم کاهش یافته و وضعیت بهتری حاکم می شود.
پرویز قزلباش افزود: احداث بخش دیالیز خیرساز استان از چند سال پیش آغاز شد که هم اکنون زحمات خیرین به بار نشست و بیماران دیالیزی از این خدمات بهره منده شده اند.
قزلباش افزود: بیماران دیالیزی وابسته به دستگاه هستند و اگر دستگاه ها به اندازه کافی نباشد و یا اختلال جدی در ارائه سرویس بوجود آید، زندگی بیماران با خطر جدی مواجه می شود.
وی اضافه کرد: با حرکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر بهره گیری از ظرفیت بخش غیر دولتی و خصوصی، ارتقای فضاهای فیزیکی برای بیماران و دستگاه های لازم مورد توجه قرار گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: متاسفانه این کار متناسب با نظر وزارتخانه پیش نرفت که این مهم در استان زنجان با همت خیرین و انجمن بیماری کلیوی 30 دستگاه با کیفیت مناسب وارد چرخه خدمات رسانی برای بیماران کلیوی شد.
وی بیان کرد: دستگاههای دیالیز بصورت 24 ساعته کار می کند و به نوبه خود استهلاک، بهره وری و کارآیی آنها کاهش می یابد که با دستگاههای خریداری شده در مرکز خیرساز انجمن کلیوی استان خدمات رسانی با کیفیت تری ارائه می شود.
این مسئول ادامه داد:این واحد دانشگاهی، دولت و وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی همچنان مصمم ومستحکم در اجرای برنامه های خود گام بر می دارد.
وی یاداوری کرد: یکی از برنامه های مهم در بخش سلامت حفاظت مالی از بیماران در کنار حفظ و سلامت مردم است که دولت حمایت و پافشاری جدی دارد.
قزلباش خاطر نشان کرد: کاهش پرداختی ها از جیب مردم از اهداف مهم طرح تحول سلامت در کشور بود و این در حالی است که کشورمان اکنون با محدویت منابع مواجه شده و وظیفه متولیان حوزه سلامت جامعه نیز برای مدیریت این بخش نیز بیش از گذشته سنگین تر شده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس هم دانشگاه های علوم پزشکی و خیرین می توانند با مشارکت فعالانه نگذارند با توجه به شرایط کنونی بیماران با مشکلات عدیده ای مواجه شوند که تداوم این کار به رفع موانع منتهی می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: بیماران بیش از گذشته به ویژه اقشار ضعیف جامعه نیازمند حمایت و حفاظت مالی هستند و در این میان اگر حمایت خیرین و بخش غیر دولتی نباشد این مهم رخ نمی دهد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.