به گزارش ایرنا، مسیح الله معصومی روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان در ارتباط با مخالفت برخی اعضای شورای اسلامی شهر با افزایش بودجه روابط عمومی شهرداری افزود: براین اساس نمی توان انتظار داشت با بودجه 900 میلیون ریالی در یکسال فعالیت های مجموعه شورای شهر و شهرداری به شهروندان اطلاع رسانی شود و از طرفی بسیاری از ارقام روابط عمومی طی سنوات گذشته بر روی معاونت فرهنگی محاسبه می شد.
وی اظهار داشت: امسال معاونت فرهنگی در شهرداری وجود نداشت و 900 میلیون ریال یک ردیف بودجه ای را شامل می شود که با هیچ عقل و منطقی سازگار نیست و سال گذشته یک قرارداد با صدا و سیما به میزان دو میلیارد ریال بسته شد که هنوز هم بدهی آن پرداخت نشده است.
معصومی افزود: افزایش بودجه روابط عمومی 2 انعکاس بسیار خوب در سطح جامعه دارد و اینکه می توان خدمات و فعالیت های شورای شهر و شهرداری را به نحو خوب به مردم اطلاع رسانی کرد.
شهردار زنجان ادامه داد: اگر خواستار انعکاس صحیح فعالیت های شورای شهر و شهرداری به شهروندان هستیم به بودجه کافی نیاز داریم.
وی یادآوری کرد: بازخورد دیگر افزایش بودجه روابط عمومی شهرداری آن است که مردم انگیزه بیشتری در پرداخت عوارض پیدا می کنند و این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت دارد.
معصومی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهروندان زنجانی دید مثبتی به شهرداری ندارند و این مهم به دلیل آن است که انگونه که باید و شاید نتوانسته ایم عملکردهای درست را به شهروندان زنجانی اطلاع رسانی کنیم.
وی اضافه کرد: بر اساس امارهای ارائه شده نسبت نقطه نقطه سال گذشته میزان پرداختی عوارض در بین شهروندان زنجانی افزایش یافته و تداوم این امر نتایج مثبتی دارد.
شهردار زنجان ادامه داد: باید به این مهم توجه داشت، به هر حال بخشی از وظایف ذاتی صدا و سیما اطلاع رسانی است و در این میان بازگویی موضوع پیاده راه و سبزه میدان برای شهروندان با عقد قرار داد انجام گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر اطلاع رسانی موضوع ممیزی املاک نیز از سوی صدا سیما در حال انجام است و نباید نگاه اینگونه باشد که یک شخص می خواهد خودش را مطرح کند و هدف اطلاع رسانی دقیق به مردم است.
معصومی افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته چهارم آذر پیاده راه سبزه میدان شهر زنجان افتتاح می شود که در اجرای این پروژه چالش های بسیار عدیده ای وجود داشت.
وی اظهار داشت: طبق تعهدات انجام گرفته این پروژه در مدت سه ماه و با وقفه مراسم اربعین، به همراه 10 پروژه عمرانی و ترافیکی طی ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی یادآوری کرد: اصل پروژه ها، افتتاح پیاده راه شهر زنجان که یک حرکت فرهنگی بوده و ببشتر روش و منش جدیدی را در هسته مرکزی شهر پایه گذاری کرده و بر این اساس باید نگاه ساختار شکنی و مدیریت شهری را داشت.
شهردار زنجان ادامه داد: رسانه های استان نیز اطلاع رسانی خوبی از این پروژه در سطح شهر نه صرف یک پروژه عمرانی، بلکه یک حرکت جدید و انقلابی در هسته مرکزی شهر زنجان محسوب می شود داشته اند.

** پروژه سبزه میدان به لحاظ اداری تصویب شد
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: پیاده راه سبزه میدان روز چهارم آذر با همکاری مناطق مختلف شهرداری افتتاح می شود که عملکرد بسیار خوبی بوده است.
اسماعیل دویران افزود: اجرای پروزه سبزه میدان به لحاظ اداری نیز مورد تصویب قرار گرفته که امیدواریم در مدت 15 روز آینده و با طی فرآیند های لازم آن، انجام عملیاتی آن آغاز شود.
وی بیان کرد: همزمان تهیه نقشه های عملیاتی آن نیز در حال انجام است و در صورت وصول بلافاصله در اختیار پیمانکار پروژه قرار خواهد گرفت .
این عضو شورای شهر زنجان با اشاره به بازدید مسئولان استان از آرامستان شهر زنجان نیز گفت: هم اکنون این آرامستان تکمیل شده و امیدواریم با ارائه ساز و کارهای لازم و اتخاد امکانات لازم اموات به مکان جدید انتقال یابند.

** افزایش بودجه روابط عمومی شهرداری توجیه ندارد
نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: افزایش 600 درصدی در تزریق بودجه روابط عمومی شهرداری به وقوع پیوسته و اینکه سرفصل‌های اضافه شده و چه برنامه‌هایی نسبت به سال قبل آن تغییر کرده ، باید بررسی بیشتری شود.
سجاد خدایی افزود: طی 6 ماهه اول امسال نیز بودجه این بخش 600 درصد افزایش داشته و هم اکنون نیز مقرر شده شهرداری افزایش پنج میلیارد ریالی را لحاظ کند.
وی بیان کرد: اگر با این امر موافقت شود، بودجه روابط عمومی یکهزار درصد افزایش می یابد و به لحاظ عدد و رقم توجیه ندارد.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: مگر روابط عمومی شهرداری با این بودجه چه می کند و مخالف این کار هستم.
عضو شورای شهر زنجان در ارتباط با عقد قرارداد پنج میلیارد ریالی برای شهرداری با صدا و سیما ادامه داد: بر اساس اصل 175 قانون اساسی اطلاع رسانی و آگاهی سازی جزو وظایف صدا و سیما اعلام شده مگر انکه برنامه هایی دیگری نظیر کارهای تبلیغاتی در نظر گرفته شده باشد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.