حجت الاسلام مسعود صفی یاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اسلام بر پایه وحدت امت اسلامی بنا گذاشته شد و تاکیدات زیادی در قرآن، حدیث و سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار بر وحدت و انسجام اسلامی وجود دارد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز با تاسی از نهضت نبوی با شعار و محوریت وحدت شکل گرفت و با تمسک به همین اصل پیروز شد و امروز نیز قوام و استمرار آن با وحدت و یکپارچگی مردم حول رهبری نظام محقق خواهد شد.
حجت الاسلام صفی یاری اظهار داشت: اینکه هفته وحدت به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر رحمت (ص) اعلام شد حاکی از آن است که وحدت و انسجام اسلامی ره آورد اساسی نهضت پیامبر اعظم است و امت پیامبر نیز باید همواره به آن توجه داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: مسأله بسیار روشن اینکه دشمن با راهبرد ایجاد تفرقه و گسست در بین مردم نقشه ها و فتنه های رنگارنگی را تدارک دیده است و جامعه ما باید با این پدیده بسیار هوشمندانه برخورد کند و در دام دشمن نیفتد.
وی افزود: وحدت و همبستگی را نباید فقط به مسأله شیعه و سنی تنزل داد هرچند وحدت بین مذاهب اسلامی از اصول کلیدی نظام و مورد تاکید رهبری نظام است، اما هفته وحدت فرصتی برای زدودن زنگارهای اختلاف و گسست در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و تشکیل جبهه واحد اسلامی تحت رهبری مقام معظم رهبری برای دفاع از کیان اسلام و ایران و پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام صفی یاری ادامه داد: این امر میسر نمی شود مگر اینکه همه افراد، گروه ها و جریان ها به اصالت انقلاب اسلامی، مکتب انسان ساز فکری حضرت امام (ره) و شاخص های اصل انقلاب اسلامی که بارها توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده بازگشته و خود را با معیارهای اسلام ناب محمدی و اصول و آرمان های انقلاب اسلامی تطبیق دهند.
12 ربیع الاول به روایت برادران اهل سنت و هفدهم ربیع الاول به روایت اهل تشیع روز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله این 2 روز به عنوان هفته وحدت، نامگذاری شد.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.