به گزارش ایرنا، سجاد صنعتی منفرد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نهاد با تشکیل گروه تخصصی عمران به طراحی و ساخت سازه های سریع الاحداث با هدف تامین نیاز داخلی اقدام کرده است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: فناوری های نوین ساخت‌ و ساز مسکن، سرعت و کیفیت را در ساخت بنا ارتقا می‌دهد، همچنین در طراحی این سازه امکان استفاده از آن برای مقاوم سازی سازه های روستایی مورد توجه بوده است.
صنعتی منفرد تاکید کرد: از همین رو قیمت تمام شده مناسب، سیستم باز معماری و امکان استفاده از انواع مصالح ساختمانی در آن از مزیت های این طرح به شمار می رود.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار داشت: در اسکان دائم آسیب دیدگان، باید سازه به نوعی باشد که به آسانی با حداقل آموزش قابلیت پیاده سازی داشته باشد، لذا این بنیاد به طراحی این سازه که قابلیت نصب و تحویل در مدت زمان 72 ساعت را دارد، اقدام کرد.
صنعتی منفرد تصریح کرد: این سازه ها برخلاف سازه ساختمان های سنتی قابلیت جابجایی از محلی به محل دیگر را دارد و این شاخص مهمی به شمار می رود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: این سازه به خاطر انعطاف بالایی که دارد برای استفاده در کلیه سقف ها طراحی شده تا بر اساس نیاز های اجرایی بتوان در وقت صرفه جویی کرد.
به گزارش ایرنا، ساخت سازه های مقاوم در برابر تهدیدات و عوامل طبیعی یکی از مولفه های مهم پدافند غیرعامل در بخش مسکن است.
یکی از مولفه های جدی پدافند غیرعامل کالبد سکونتگاه های شهری و روستایی است؛ به همین دلیل باید کالبد سکونتگاه های شهری و روستایی را طوری طراحی کرد تا همه مولفه ها به ویژه مقاوم سازی واحدهای مسکونی در آن دیده شود.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.