رضا کشاورز روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی نخستین کلینیک معادن کشور در استان زنجان را ارتقای فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی است.
به گفته وی، در این کلینیک کارشناسان متخصص و مدرسان دانشگاه حضور دارند تا مشکلات سرمایه ای، فنی و اداری معادن را مرتفع کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: برخی از معادن که مشکلات سرمایه ای برای بهره برداری دارند، در کلینیک معدن سرمایه گذار به بهره بردار معرفی می شود.
کشاورز یادآوری کرد: برخی دیگر از معادن در استان زنجان به لحاظ فنی و تکنیک های بهره برداری و اکتشاف دارای مشکلاتی هستند که این موارد نیز در کلینیک رفع می شود.
وی معادن را تنها بخش مهم کشور در زمان حاضر بیان کرد و افزود: به واسطه فعالیت این کلینیک زنجیره تولید در معادن استان نیز ایجاد می شود.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان، فروش بار معادن را یکی دیگر از فعالیت های کلینیک معدن در استان برشمرد و گفت: کسانی که بهره بردار هستند و بازار فروش برای محصول خود ندارند این کلینیک مشکل را برای آنها مرتفع می کند.
کشاورز خاطرنشان کرد: کسانی که در بخش معدن و صنایع معدنی استان زنجان فعال و دارای مشکلاتی هستند می توانند سازمان نظام مهندسی معدن واقع در میدان رسل زنجان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان به لحاط وجود معادن غنی است و مواد اولیه آن را دارد.
استان زنجان معادن آهن، سرب و روی، خاک صنعتی، سنگ های تزئینی، پتاس و سلستین دارد.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.