عبدالحسین علی اکبری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین کالاهای جابجا شده از مبداء زنجان به دیگر استان های کشور 714هزار و 300 تن خاک معدنی، 703 هزار و 784 تن سیمان و 203 هزار و 710 تن سیلیس بوده و میلگرد، گازوئیل و گندم نیز از دیگر محصولات جابجا شده است.
به گفته وی، در حال حاضر هفت هزار و 57 راننده در حوزه حمل و نقل کالا با چهار هزار و 61 دستگاه انواع تریلی، کامیون، کامیونت و وانت بار مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان به عمر ناوگان باری حمل کالا در استان اشاره کرد و گفت: عمر این وسایط نقلیه برابر 16سال است.
علی اکبری، این میزان عمر را نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری که 17 سال است، مطلوب بیان کرد.
وی ادامه داد: کارت هوشمند، مدرک شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل ‌و نقل جاده‌ای است و هرگونه فعالیت رانندگان برون شهری اعم از مسافربری و باری بدون داشتن این کارت ممنوع است.
مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 216 فقره کارت هوشمند رانندگان و 169 فقره کارت هوشمند ناوگان باری در این استان صادرشده است .
به گفته علی اکبری، کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالاست که امکان ذخیره سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان و تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می‌کند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.