دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز دوشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا افزود: در سالهای گذشته به دلیل زیان انباشته بدهی بیمه سلامت با مراکز طرف قرار داد مبلغ 9 هزار و 600 میلیارد تومان بود که با تدابیر اتخاذ شده این موضوع در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.
وی اظهار داشت: متاسفانه با وجود رایزنی انجام گرفته کفاف هزینه در این بخش امکانپذیر نبود و تصمیم بر آن شد که تمام عملکرد برای پرداختی در بخش درمان سطح 2 و سه بطور کامل برای سال جاری در نظر گرفته شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون پرداختی ها به مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت استان به روز شده بطوری که طی تفاهم نامه منعقده با بخش دولتی دانشگاهی 70 درصد هزینه ها در سه ماهه اول امسال و در سطح 2 نیز بدون دریافت کامل اسناد بصورت علی الحساب پرداخت شده است.
ابراهیم خانی افزود: بر این اساس و با توجه به تخصیص اعتبارات جدید مطالبات تیر امسال نیز به دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز 100 درصد و تا پایان شهریور نیز 70 درصد از مطالبات آنها نیز پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: مطالبات بخش خصوصی و داروخانه های نیز 100 درصد ماه خرداد و حدود 60 درصد از تیر ماه پرداخت شده که این روند طی هفته های آینده شتاب بیشتری خواهد یافت.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطر نشان کرد: این اداره کل منابع پایداری ندارد و برای مدیریت هزینه در تمامی بخش ها نشست های متعددی با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی، بخش خصوصی و آزمایشگاهها انجام داده که در این بخش همراهی بیشتری را با این اداره کل انجام دهند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 25 دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد 9 دفتر در شهر زنجان و بقیه در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.