جلیل آقاجانلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین راستا حدود 10 هکتار از این زمین ها در شهرستان ایجرود به کشت گل محمدی اختصاص یافته است.
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: اجرای طرح‌های مرتبط با صندوق توسعه ملی، همچنین توانمند سازی ساکنان روستا از جمله اهداف کشت گیاهان داروی به شمار می رود.
آقاجانلو تاکید کرد: زنجان در زمینه کشت این گیاهان مستعد است، از همین رو باید تلاش کرد تا بهره برداران از منابع طبیعی و کشاورزان به کاشت این نوع محصولات ترغیب شوند.
وی اظهار کرد: گل محمدی، کتیرا، ثعلب و موسیر از جمله گیاهان دارویی هستند که توسط روستائیان سالانه به طور سنتی برداشت می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان ادامه داد: همچنین عملیات کودپاشی به 133 هکتار از زمین های منابع طبیعی زنجان در راستای اجرای پروژه های صندوق توسعه ملی انجام شده است.
آقاجانلو تصریح کرد: تا کنون در 40 درصد از زمین های منابع طبیعی عملیات بذرپاشی نیز اجرا شده است و چنانچه شرایط آب و هوایی اجازه دهد، عملیات کپه کاری و بذرپاشی در این زمین ها ادامه خواهد یافت.
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: همچنین هفت پروژه آبخیزداری در زنجان طی امسال با پیشرفت 80 درصدی در حال اجراست، که مربوط به پروژه های مصوب به صندوق توسعه ملی است.
به گزارش ایرنا، کل زمین های مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
3216/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.