امجد باقری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: هرگونه رفتار ناپسند و غیرانسانی علیه حیوانات، شامل شکنجه و آزار، کتک زدن، جنگ انداختن، نگهداری در محل نامناسب و کشتن بی دلیل، انصاف نیست و باید با خاطیان برخورد شود.
وی اظهار داشت: البته تعداد افرادی که مبادرت به حیوان آزاری می کنند، معدود می باشد و در این میان انسان های زیادی نیز هستند که به حیوانات، عشق می ورزند و با دیدن صحنه های آزار و اذیت جانوران، برآشفته و احساساتشان به شدت جریحه دار می شود.
باقری تصریح کرد: متاسفانه امسال شاهد 2 مورد حیوان آزاری در استان زنجان بودیم که محیط زیست پس از اطلاع از موضوع به جد پیگیر شد تا خاطیان، تاوان رفتار خشونت بار خود را بپردازند.
وی، افزود: مردم زنجان با حیوانات، بسیار مهربان هستند اما برخی افراد نیز که تعدادشان بسیار اندک است بنا به دلایلی که شاید عمده علت آن نیز ناآگاهی باشد رفتار نامناسبی با حیوان می کنند که باید تغییر رفتار دهند.
باقری تصریح کرد: در بحت حیوان آزاری، بلافاصله محیط زیست برای پیگیری موضوع و دستگیری فرد خاطی وارد عمل می شود و قضات نیز حکم های مناسبی را برای آنان درنظر می گیرد که این رای ها، بازدارنده هستند و موجب پیشگیری از حیوان آزاری می شود.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: انسان مالک زمین نیست و تمام موجودات زنده حق حیات و زندگی در آن را دارند و افراد باید از زیاده خواهی های خود دست بردارند و به طبیعت و حیات وحش، دست درازی نکنند چراکه ضرر و زیان آن متوجه خود انسان ها خواهد شد.
باقری افزود: در مدارس و همچنین از بزرگان خانواده، انتظار می رود کوچکترها را به داشتن رفتار مناسب با حیوانات، ترغیب کنند تا از همان دوران کودکی یاد بگیرند که در همه حال باید مراعات حال حیوانات را کرده و با تمام مخلوقات، رفتار مهربانانه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، متاسفانه هر از چند گاهی در گوشه و کنار کشور حوادثی چون اذیت و آزار یا کشتار بیرحمانه حیوانات اتفاق می افتد که مشاهده آن صحنه ها، قلوب بسیاری از انسان ها را به درد می آورد و انتظار برخورد سخت و بازدارنده با مسببان را دارند.
در آبان ماه جاری، یک فرد خاطی که با بستن یک قلاده سگ به قسمت عقب خودرو و حرکت در جاده با سرعت بالا به حیوان آزاری دست زده بود، با پیگیری های محیط زیست و تلاش مقامات قضایی و انتظامی، با تلاش پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل شد.
همچنین تنی چند از اهالی روستای خورجهان از توابع شهرستان ماهنشان به همراه سگ های گله، پای در محل زندگی یک قلاده گراز گذاشته و سگ ها را به جانش انداختند.
مشاهده صحنه جدال سگ های روستا با این گراز، بیانگر آن بود که مردی که خود نیز در این صحنه آسیب دید، گراز را به سمت سگ ها هول می دهد و افراد حاضر در محل نیز با خیالی آسوده فیلمبرداری کرده و پیرمرد را نجات نمی دهند.
متاسفانه این گراز تنومند به دست خاطیان و سگ های گله تلف و پیرمرد نیز که از ناحیه باسن، ران و دست ها زخمی شده بود برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.