دکتر حسن یاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در این مرکز تیم مجرب و کارآزموده ای نسبت به عمل های پیوند کلیه بیماران هدف مبادرت می کنند و تاکنون نیز موفقیت هایی را به دنبال داشته است.
وی یادآوری کرد: این مرکز با توجه به توانمندی تیم درمانی و در صورت انجام هماهنگی های لازم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان با وزارت بهداشت انجام عمل پیوند از بیمار مرگ مغزی نیز وجود داشته و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
یاری خاطرنشان کرد: این در حالی است ماهانه مواردی از بیمار مرگ مغزی اهدا عضو از شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان اعلام و به ثبت می رسد و می توان از فرصت بوجود آمده در این بخش نیز استفاده کرد.
این فوق تخصص فلوشیب پیوند کلیه ادامه داد: بر این اساس از زمان راه اندازی این مرکز 22 آبان 94 تا کنون 20 عمل پیوند کلیه برای گروههای هدف انجام گرفته و به جزء یک مورد به علت کهولت سنی بوده و نتیجه بخش نبود، ما بقی با موفقیت بالایی همراه بوده است.
وی اظهار داشت: بیمارات تحت عمل پیوند کلیه پس از انجام این کار و با توجه به شرایط سنی بین 10 تا 15 روز در بیمارستان مراقبت های لازم را دریافت و پس از ترخیص نیزبصورت مستمر خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.
سرپرست تیم جراحی پیوند کلیه بیمارستان آیت الله موسوی زنجان اعلام کرد: بیشترین رده سنی بیماران تحت عمل پیوند کلیه استان، بین 30 تا 65 ساله ها تشکیل می دهند و این کار متناسب با وضعیت بیمار انجام می گیرد.
وی بیان کرد: بیماران واجد شرایط پیوند کلیه به طور معمول از طریق انجمن خیریه بیماران کلیوی به این مرکز معرفی می شوند که قبل از عمل آزمایش های لازم و موارد لازم دیگر انجام می شود.
یاری، افزود: بیشترین رده سنی بیماران تحت عمل پیوند کلیه استان، بین 30 تا 65 ساله ها هستند و این کار متناسب با وضعیت بیمار انجام می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: بیماران واجد شرایط پیوند کلیه به طور معمول از طریق انجمن خیریه بیماران کلیوی به این مرکز معرفی می شوند که قبل از عمل آزمایش های لازم و موارد لازم دیگر انجام می شود.
مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان نیز در این ارتباط گفت: هم اکنون شمار بیماران دیالیزی استان به 460 نفر افزایش یافته که 55 درصد بیماران معادل نیازمند پیوند کلیه هستند.
محمدرضا طهماسبی خاطر نشان کرد: با توجه به امکانات لازم در شهر زنجان اغلب بیماران دیالیزی برای انجام عمل پیوند به تهران مراجعه می کند و این انجمن نمی تواند دخالتی در انتخاب ها داشته باشد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.