زهرا کاغذچی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای توسعه و گسترش ورزش خانه های ورزش روستایی راه انداری شده که استقبال گروههای مختلف به ویژه بانوان را به دنبال داشته است.
وی اظهار داشت: خانه ورزش روستایی با همکاری دهیاری ها و در مکان های بلاستفاده این مناطق پس از تجهیزات لازم آن در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد و اقشار مختلف حتی دختران و بانوان می توانند در رشته های ایجاد شده فعالیت کنند.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون یک خانه ورزش روستایی در ایجرود راه انداری شده که 6 باب دیگر آن نیز در دست اجرا است که تحقق این هم به توسعه روز افزون این بخش کمک فراوانی می کند.
کاغذچی افزود: نبود مربی بومی، در روستاها مانع بزرگی در گسترش ورزش روستایی محسوب می شود و تحقق این امر می تواند به جذب 90درصد گروه هدف منجر شده و پویایی در این بخش رخ دهد.
وی بیان کرد: بیشتر بانوان روستایی برای انجام حرکات مختلف ورزشی ترجیح می دهند این کار در سالن ورزشی انجام گیرد که هر چند به لحاظ کمبود های این بخش، فضای خوبی حاکم است.
نایب رئیس هیات ورزشهای روستایی بومی و محلی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون شهرستان های تابعه استان در 2 یا سه روستا سالن ورزشی دارند که فعالیت های ورزش طبق برنامه تدوین شده انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: بانوان روستایی در روزهای زوج به مدت یک و نیم ساعت و صبح ها نیز همین مدت پایگاه قهرمانی و تمرین حضور می یابند.
کاغذچی خاطر نشان کرد: هم اکنون و با کارهای انجام گرفته ورزش بانوان روستایی این استان در مقایسه با سال های گذشته متفاوت شده و حضور این قشر در فعالیت ها و مسابقات مختلف بیش از گذشته نمایان است.
به گزارش ایرنا، پیس از این نیز رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان زنجان گفته بود: بیش از 200 ماده در بخش بازیهای بومی و محلی در سطح استان زنجان شناسایی شده است.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.