دکتر مهدی قائمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور می توانند نسبت به جذب دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل خارج از کشور اقدام کنند.
وی اظهار داشت: بنابر این جذب و پذیرش دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور با توجه به ظرفیت اعلام شده از سوی وزارتخانه و پس از تایید مدارک لازم آنها انجام می گیرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشجویانی که رده بندهی دانشگاههای خارجی آنها زیر 700 هست می توانند ادامه تحصیل خود را در دانشگاههای علوم پزشکی کشور سپری کنند.
وی بیان کرد: با توجه به آئین نامه ها، دانشجویانی ایرانی مشغول به تحصیل خارج از کشور که 72 واحد درسی را گذرانده باشند، می توانند در دانشگاههای علوم پزشکی تحصیل کنند اما به دلایل مشکلات ارزی این تعداد به 36 واحد تقلیل یافته است.
قائمی خاطرنشان کرد: تا کنون 730 دانشجوی ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاههای خارجی به ایران بازگشته اند که هم اکنون وضعیت ادامه تحصیل اعم از مدارک تحصیلی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید شده و دانشجویان متقاضی باید در مرحله بعد دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز همگام با دیگر دانشگاه های کشور فرآیند پذیرش دانشجویان ایرانی مشعول به تحصیل در خارج را از شهریور امسال اغاز کرده که تا بهمن امسال به پایان می رسد.
به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، با توجه به تعرفه اعلام شده از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج شهریه دریافت خواهد شد که هنوز این موضوع قطعی نشده و بالاتر از دانشجویان پردیس خواهد بود.
قائمی خاطر نشان کرد: با اخد اعتبار بخشی بین المللی این واحد دانشگاهی جذب دانشجوی خارجی از کشورهای معتبر را بیش از گذشته تسهیل می کند.
به گفته این مسئول، هم اکنون چهار هزار و 200 دانشجو در 62 مقطع رشته و هفت دانشکده مصوب دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول به تحصیل هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.