دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستانهای استان باید طبق لیست انتظار و بر اساس نیاز، خدمات مورد نظر را به بیماران ارائه کنند و درمان آنها خارج از چارچوب تعیین شده و قبل از فرا رسیدن وقت نوبت ویزیت و عمل های جراحی بصورت آزاد تخلف است.
وی اظهار داشت: ناظرین اداره کل بیمه سلامت استان مستقر در بیمارستانهای طرف قرارداد نیز بصورت مستمر نظارت ها ، شکایات و یا موارد ارجاعی را مورد بررسی قرار می دهند و نسبت به پاسخگویی آن اقدام می کنند.
این مسئول ادامه داد: عمل های جراحی اورژانسی به علت فوریت در خدمت رسانی پیش از عمل های غیر اورژانسی در اولویت قرار داشته و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بیماران غیر اورژانسی توسط پزشکان در لیست انتظار نوبت دهی قرار میگیرند و پذیرش آنان بصورت آزاد تخلف بوده مگر اینکه خود بیمار تمایل داشته باشد،خارج از لیست تحت درمان قرار بگیرد که با آگاهی کامل از پوشش بیمه ای خارج شود.
وی بیان کرد: هم اکنون سازمان بیمه سلامت ایران سامانه 1666 را با هدف دریافت شکایات ،سوالات و مشکلات احتمالی از سوی مراکز طرف قرار داد راه اندازی کرده و هم استانی ها می توانند موارد یاد شده را مطرح کنند.
ابراهیم خانی افزود: اداره کل بیمه سلامت با 25 دفتر پیشخوان طرف قرار داد در استان نیز آماده دریافت شکایات مردمی در ارتباط با نوع خدمات ارائه شده است که در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می شود.
وی خاطر نشان کرد: سه مورد شکایات و درخواست مردمی در تماس تلفنی 111 دریافت شده بود، که موارد توسط این اداره کل بررسی و نتایج آن نیز به فرد تماس گیرنده نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، با توجه به آخرین آمار اعلام شده از جمعیت یک میلیون و 57 هزار 460 نفری این استان 539 هزار 808 نفر معادل 51 درصد بیمه شده را شامل می شود که از این تعداد 450 هزار نفر بیمه شدگان روستایی و همگانی که کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.