مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، گفت: همزمان با آغاز سال زراعی جدید، انواع نهاده های مورد نیاز از جمله کود و بذر در استان زنجان تامین و در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.

به گزارش خبرنگارایلنا، حسین عامری،مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، امروز شنبه (19آبان) با اشاره به تولید سالانه 18 هزار تن بذور اصلاح شده گندم و جو در استان زنجان خاطرنشان کرد: این میزان بذر اصلاح شده متناسب با نیاز هر منطقه در دسترس بهره‌برداران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌هایی است که بیشترین تنوع ارقام در بذور توزیعی گندم دیم و آبی را دارد، عنوان کرد: به کشاورزان در مناطق مختلف استان توصیه می‌شود تهیه بستر مناسب، رعایت عمق کشت مناسب، کشت به موقع، استفاده از ارقام سازگار با اقلیم هر منطقه، تغذیه گیاهی، مصرف به اندازه بذور در هر هکتار و کالیبراسیون دستگاه‌های کارنده را در روند کشت غلات در دستور کار خود قرار دهند.

عامری در ادامه با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان طی 6 ماهه اول سال جاری حائز رتبه نخست کشوری در حمل و توزیع کود (نسبت به سهمیه مصوب) شده است، افزود: طی سال‌های اخیر به منظور تسهیل در تأمین کود کشاورزان 12 کارگزاری به شبکه توزیع استان اضافه شده است.

مدیر امور زراعت سازمان در پایان از تهیه و تامین ۲۰ هزار تن کود مورد نیاز کشاورزان استان زنجان طی سال زراعی جاری خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.