هدایت صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 61 درصدی زکات جمع آوری شده برای محرومین و نیازمندان تحت حمایت استان هزینه شده که در بخش های مختلفی لحاظ شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس 51 میلیارد و 750 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده برای محرومین در قالب کمک هزینه تامین جهیزیه ، احداث و تعمیر مسکن مددجویان ، پرداخت هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند ،کمک به هزینه های تامین دارو و درمان بیماران وکمک معیشت مددجویان هزینه شده است.
این مسئول ادامه داد: برای احداث، بازسازی و مرمت 65 طرح عمرانی و عام المنفعه ازقبیل مسجد، حوزه علمیه ، حسینیه و خانه عالم 32 میلیارد و 450 میلیون ریال از محل زکات هزینه که 39 درصد زکات جمع آوری شده را شامل می شود.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی ها تا پایان امسال 121 میلیارد ریال زکات در این استان جمع‌آوری خواهد شد که با فعالیت اثربخش در حوزه جمع‌آوری این فریضه طی هفت ماه امسال 107 درصد محقق شده است.
صفری خاطر نشان کرد: طی نیمه امسال نیز بیش از 74 میلیارد و 200 میلیون ریال زکات واجب، مستحبی و فطریه در استان جمع ‌آوری ‌شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد رشد داشت.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 34 هزار و 249 نفر تحت حمایت کمیته امداد در استان هستند، که درمجموع 4.1 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.