دکتر علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در 6 ماه نخست سال جاری بیش از 513 هزار نفر از بیمه شدگان و بیماران توانستند از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان زنجان با روش های جدید نوبت اخذ کنند.
وی اظهار داشت: خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی گام بلندی را در راستای تسهیل امور بیمه شدگان و مراجعان فراهم کرده و در این میان استقبال مراجعین از روشهای چهار گانه غیرحضوری نوبت دهی طی مدت یاد شده سیر صعودی را به ترتیب از هفت درصد در فروردین امسال به 46 درصد در شهریور امسال را نشان می هد.
این مسئول ادامه داد: مقایسه آمار روش های نوبت گیری 6 ماهه اول سال جاری نشان می دهد که استفاده از روش USSD کد دستوری با 57 درصد و روش تلفنی با 41 در صدر روش های مطلوب و مورد انتخاب مراجعه کنندگان بوده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ادامه داد: هم اکنون بیمه شدگان و مردم این استان می توانند با روش های مختلفی همچون USSD ، تلفنی ، اینترنتی ، اپلکیشن تامین و درصد بسیار پایینی نیز بصورت حضوری نوبت خود را از مراکز درمانی اخذ کنند.
وی اضافه کرد: استقبال بی نظیر مراجعین از روش USSD ( # 142 * ) بسیار آسان بوده،بطوری که پس از هشت ماه از راه انداری آن گوی سبقت را از روش نوبت گیری تلفنی با قدمت پنج ساله ربوده و الگوی نوبت گیری از روش تلفنی به روش مبتنی بر تلفن همراه تغییر کرده است.
به گفته محمدی، طبق آمار موجود بیش از 53 درصد نوبت های اخذ شده در نیمه اول سال به این روش که بصورت کاملا رایگان است اختصاص دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: توسعه روش های تکمیلی مبتنی بر اپلیکیشن موبایل و اینترنت در 6 دوم سال جاری در برنامه کاری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان قرار دارد و با فراگیرتر شدن روش ها ، حق انتخاب مراجعین از طرق مختلف پذیرش و دسترسی به خدمات درمانی واحدهای تابعه افزایش یافته و موجب ارتقای رضایتمندی آنها می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 2 بیمارستان، یک پلی کلینیک و چهار درمانگاه تحت پوشش این سازمان در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده فعالیت می کنند.
230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان طرف قرار داد تامین اجتماعی استان هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.