به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان آیت الله علی خاتمی و اسدالله درویش امیری روز شنبه در بیانیه مشترکی با اشاره به حساسیت ها و شرایط ویژه امروز ایران در منطقه و جهان و ضرورت افزایش همدلی و همراهی مردم با مسئولان جهت مقابله با دشمنی های استکبار جهانی، گرامیداشت این روز بزرگ را جزو اصول خدشه ناپذیر ملت ایران دانسته و از مردم استان زنجان دعوت کردند تا همراه با سایر مردم کشور، باشکوه تر از گذشته در راهپیمایی 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی شرکت کنند.
در متن این پیام آمده است؛
جمهوری اسلامی ایران روز سیزدهم آبانماه را به عنوان 'روز ملی مبارزه با استکبار جهانی' نامگذاری نموده است تا به جهانیان اعلام کند مبارزه با استکبار جهانی و مقابله با زیاده خواهی های آمریکای جهانخوار جزو اصول خدشه ناپذیر ملت عزیز ایران است.
این روز بزگ و تاریخ‌ساز که به عنوان 'روز ملی مبارزه با استکبار جهانی' نامگذاری شده، فرصت مناسبی برای نشان دادن حقانیت ملت ایران و همدلی و همراهی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل چشمان جهانیان است.
در طول سال های اخیر با حضور رئیس جمهور بی خرد آمریکا و همتایان اسرائیلی وی که خباثت ها، تهمت‌ها و دشمنی هایشان را از حد گذرانده اند و به بدعهدی به معاهدات بین المللی خود ادامه داده و با منش استکباری و ظالمانه به تهدید ملت غیور و سرافراز ایران اسلامی پرداخته اند، نه تنها خوی استکباری و خونخواری خود را به جهانیان نشان داده اند، بلکه موجب اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و انزوای امریکا در مجامع بین المللی و افکار عمومی دنیا شده اند.
با توجه به قرارگیری ایران در شرایط ویژه منطقه ای و بین المللی و با وجود همه هجمه ها و دشمنی های قدرت های بزرگ علیه جمهوری اسلامی ایران، امروز اهمیت همدلی و همراهی مردم با مسئولین بیش از گذشته شده و شایسته است که همه اقشار مردم ایران اسلامی و شهروندان زنجانی با حضور پرشور و گسترده تر از گذشته در راهپیمایی روز 13 آبان ماه روز استکبار ستیزی، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از دستاورد عظیم و وحدت ملی که خون بهای هزاران شهید و حاصل فداکاری‌های رزمندگان و ایثارگران است، با تمام توان حفاظت نمایند.
لذا از مردم هوشیار و همیشه در صحنه استان زنجان انتظار می رود همراه با سایر هموطنان در سراسر ایران اسلامی با تاسی از مکتب ظلم ستیز عاشورا به ندای امام راحل، بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ومقام معظم رهبری حضرت آیت اله العظمی خامنه ای(مدظله)، لبیک گفته و با حضور حماسی و پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان ماه امسال، کشورها و دولت های مستبد جهان را ناکام و ناامید نمایند.
به گزارش ایرنا، 13 آبان که به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.
روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
روز 13آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.
روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.