دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل ماهانه کارنامه عملکردی را به تمامی پزشکان طرف قرار داد ارسال می کند که بر این اساس گزارش ها ، میانگین ها و انحرافات احتمالی، تجویز اقلام دارویی نسخ و شمار آزمایش ها بدقت مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اظهار داشت: این اداره کل نظارت های لازم در سطوح یک، 2 و سه تمامی مراکز طرف قرار داد از قبیل مطب های خصوصی ، درمانگاهها بیمارستانها را انجام می دهد که این روند در روستاها فقط سطح یک را شامل می شود.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس طی سال گذشته یکهزار و 310 مورد نظارت در سطح یک مراکز طرف قرار داد این اداره کل انجام گرفت و و در واقع نظارت ها بصورت سالانه در سه سطح رتبه بندی می شوند.
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان اعلام کرد: خوشبختانه استان وضعیت خوبی در این بخش دارد و می توان گفت بیش از 70 درصد مراکز طرف قرار داد در سطح یک و 27 درصد در سطح 2 و سه درصدی در سطح سه هستند.
وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهد طی سال گذشته 81 درصد سهم درمان در استان بر عهده دانشگاه علوم پزشکی، 16 درصد بر عهده بخش خصوصی و خیریه و مابقی آن به مراکز غیر دولتی دانشگاهی ارتباط داشته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: طی سال گذشته 65 درصد هزینه ها در بخش بستری ، 33 درصد در بخش سرپایی و 2 درصد دیگر نیز بستری موقت بوده است.
به گزارش ایرنا، شمار بیمه شدگان این استان 539 هزار 808 معادل 51 درصد بیمه شده را شامل می شود که از این تعداد 450 هزار نفر بیمه شدگان روستایی و همگانی هستند که کاملا رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.