محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس امسال طرح سنجش شنوایی کودکان سه تا پنج ساله در تمامی مهدهای کودک شهرستان زنجان در حال اجرا است.
وی یادآوری کرد: یکی از علل از دست دادن زبان، نبود شنوایی است و در این میان سن زبان آموزی در کودکان تا سنین هفت سالگی است .
محمدی افزود: بر این اساس طرح غربالگری شنوایی در نوزادان یک الی 10 روزه اهمیت بسزایی دارد که انجام یک آزمایش چند دقیقه و بهره گیری از دستگاهی میزان شنوایی مورد سنجش قرار می گیرد.
این مسئول ادامه داد: با اجرای غربالگری شنوایی گروههای هدف دچار مشکلاتی از قبیل افت شنوایی شناسایی می شوند که در صورت تشخیص زود رس درمان هایی از قبیل کاشت حلزون و سایر اعمال جراحی انجام می شود.
محمدی افزود: طی سال گذشته 17 هزا و 600 نوزاد و شیرخوار مورد معاینه قرار گرفت که در این میان 15 درصدی باقی می ماند که لزوم توجه به این موضوع بسیار ضروری است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: باوجود غربالگری شنوایی نوزادران درمراکز بیمارستانی امکان بروز مسائلی این عضو مهم را دچار مشکلاتی می کند که لزوم سنجش 2 باره امری مهم قلمداد می شود.
وی اظهار داشت: امکان دارد فرد در دوران نوزادی مورد معاینه شنوایی قرار گرفته باشد که در سنین کودکی احتمال بروز بیماری هایی این عضو را دچار مشکلاتی کند که اجرای غربالگری شنوایی در سنین سه تا پینج سالگی با این هدف انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام بهزیستی استان زنجان،طبق تصمیم گیری ها غربالگری شنوایی برای کودکان سه تا پنج ساله مهدهای کودک زنجان همزمان با غربالگری شنوایی از اول آبان آغاز شده تا مشکلات شنوایی اکتسابی که بر اثر بیماری ها رخ می دهد، به هنگام تشخیص داده شود.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.