به گزارش ایرنا، ستار صفری روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار شهرستان طارم گفت: اصلی ترین نیاز مردم در این روزهای پر التهاب بازار را حضور و نظارت مسئولان بر روند عرضه کالا خواند و افزود: مردم تفاوت قیمت ها در فروشگاههای مختلف را به خوبی می بینند و آنها را با هم مقایسه می کنند، ضروری است که علت این تفاوت ها از سوی دستگاههای نطارتی ریشه یابی شود و اگر به طور جد با افزایش بی مورد قیمت ها برخورد نکنیم ، نوعی خیانت به مردم است.
وی اظهار داشت: به رغم مشکلات و محدودیتهای بازار که به خاطر تگناهای اقتصادی حاکم بر جامعه ایجاد شده است، مردم باید نظارت مسئولان را ببینند و لازمۀ آن حضور رسانه ها هنگام بازدید و نظارت مسوولان از واحدهای صنفی می باشد، تا تلاش و پیگیری در جهت تنطیم و کنترل بازار به خوبی برای مردم منعکس شود.
معاون فرماندار طارم خاطرنشان کرد: هیچ کمبودی از لحاظ کالاهای اساسی وجود ندارد و برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی یکی از عوامل مهم وتاثیر گذار این است که بازرسیهای خود را افزایش دهیم و بر وضعیت قیمتها نظارت بیشتر و دقیق تری داشته باشیم.
صفری ادامه داد: نقش اصناف در تولید ناخالص ملی و اشتغال کشور مهم و اساسی است و باید از آنها حمایت کرد، ولی این دلیل نمی شود که با اصناف متخلف برخورد نکرد، چرا که اصناف متخلف با افزایش قیمت و احتکار موجب ایجاد نارضایتی در مردم می شوند و حقوق مصرف کننده را نادیده می گیرند.
این مسئول، افزایش قیمت شن و ماسه، گرانی بیش از حد میوه در شهرستان طارم، نبود لاستیک دولتی برای کامیونداران، فروش محصولات اصناف مختلف با قیمتی بالاتر از قیمت درج شده بر روی کالا را از مشکلات اساسی بازار طارم برشمرد و تصریح کرد: قیمت میوه با اختلاف چندین برابری نسبت به مرکز استان، آن هم با کیفیتی پایین تر قابل قبول نیست و این روزها مردم از قیمت بالای میوه در واحدهای صنفی شهرستان شکایت دارند و اعلام نارضایتی می کنند، پس ضروری است دستگاههای نظارتی با ساز و کار مناسب و با بکار گیری نظارتهای ویژه اقدام به تنظیم قیمت در بازار میوه کنند.
وی افزایش قیمت شن و ماسه در طارم را نگران کننده عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی منابع برداشت، برای کارگاههای تولید شن و ماسه، وجود منابع فراوان با قیمت پایین و همچنین جابجایی ارزان از منابع برداشت تا کارگاههای تولیدی هیچ توجیهی برای افزایش بیش از حد قیمت شن و ماسه وجود ندارد و حتماً باید از طریق مراجع ذیصلاح در مرکز استان قیمت گذاری این بخش نیز پیگیری شود و با واحدهای متخلف برخورد شود.
این مسئول در مورد عرضه لاستیک با نرخ مصوب دولتی اظهار داشت: با توجه به عرضه به موقع و فراوان لاستیک یارانه ای برای خودروهای سبک مشکلی در این بخش نداریم و مشکل اصلی در حوزه لاستیک برای کامیونداران و خودروهای سنگین است.
صفری ادامه داد: با توجه به اینکه خودروهای سنگین برون شهری در شهرستان اندک است و بارنامه ای برای خودروهای درون شهری صادر نمی شود، لاستیک یارانه ای به کامیونداران درون شهری تعلق نمی گرفت که با پیگیریهای انجام شده مقرر گردید، با توجه به تعداد بالای خودروهای سنگین فعال در حوزه درون شهری، 50 درصد لاستیک یارانه ای برای این خودروها تعلق گیرد.
معاون فرماندار طارم از مرحله سوم توزیع گوشت قرمز منجمد در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در آینده ای نزدیک 4 تن گوشت قرمز منجمد در سطح دو عامل مشخص در دهستانهای درام و گیلوان و دو عامل مشخص دیگر در شهر آب بر با قیمت مصوب 290 هزار ریال توزیع خواهد شد و مردم می توانند برای رفع نیاز خود به فروشگاههای تعیین شده در این مکانها مراجعه کنند.
وی توزیع گوشت قرمز گرم را در طارم مناسب توصیف خواند و افزود: توزیع این نوع گوشت قرمز نیز در سه مرحله و در مجموع به مقدار 1750 کیلوگرم در واحدهای صنفی تعیین شده در شهرستان انجام گرفته و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
این مسئول از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان خواست تا با پیگیری و نظارتشان انبارهای ذخیره کالا در شهرستان را شناسایی و آنها را به ثبت انبارشان در سامانه تعیین شده راهنمایی کنند تا از این طریق از احتکار کالا در شهرستان جلوگیری شود.
صفری همچنین از شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم خواست تا گزارشات خود در حوزه آرد و نان و نانوایی های فعال در شهرستان را دهم تا دوازدهم هرماه به ستاد تنطیم بازار ارائه دهد و در صورت تخلف نانوایی ها و اعلام نارضایتی مردم از آنان به شدت با این حوزه برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا به نقل از ستاد تنطیم بازار شهرستان طارم در یک ماه گذشته 65 فقره بازرسی از اصناف مختلف صورت گرفته که در نهایت برای 20 مورد از این تعداد بازرسی، پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.
شهرستان طارم با 47 هزار نفر جمعیت (حدود 5 درصد جمعیت و 10 درصد مساحت استان زنجان) در 90 کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده است و با استان‌های قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.
9886/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.