حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس گرماب نیز با منفی پنج درجه پس از فرودگاه اردبیل و سراب آذربایجان شرقی در جایگاه سوم به لحاظ سردترین منطقه کشور قرار گرفت.
وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته کمترین دماهای ثبت شده استان مربوط به گرماب خدابنده، فرودگاه و شهر زنجان به ترتیب با منفی پنج، چهار و سه درجه بوده است.
سلطانی افزود: وضعیت جوی امروز این استان صاف و با وزش باد همراه خواهد شد که از اواخر وقت در ارتفاعات شمالی مه آلودگی و بارش های محلی وجود خواهد داشت.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ جریان های شمالی و استقرار هوای سرد تا پایان هفته است و دمای بیشینه نیز روند کاهشی دارد.
به گفته این کارشناس ،طی روز پنجشنبه هفته جاری و با نفوذ زبانه پرفشار سطح زمین دمای بیشینه استان با کاهش همراه شده و وزش باد در برخی نقاط نیز به حد شدید 50 تا 80 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: دمای هوای شهر زنجان طی 24 ساعت گذشته بین منفی سه و 17 درجه بالای صفر بود و گرمترین شهر این استان نیز آببر طارم با دمای 21 درجه بالای صفر ثبت شد.
به سلطانی ، دمای فعلی شهر زنجان هشت درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.