به گزارش ایرنا، آیت الله سید حسن عاملی شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان افزود: تفاسیر مختلفی از آیات قرآن در طول تاریخ وجود داشت و امام حسین (ع)با افرادی که تفسیر غیر واقعی از آیات قرآن را داشتند،در روز عاشورا مبارزه کرد.
وی اظهار داشت:در روز عاشورا 2 تفسیر متفاوت از قرآن در برابر هم ایستادند و در واقع این رخداد عظیم تاریخی از بروز بسیاری از بدعت ها و تفاسیر غیر علمی جلوگیری کرد.
عاملی افزود: وجود تفاسیر متعدد از قرآن و آیات موجب تفرقه در جهان اسلام شده و وهابیون با تفاسیر غیر علمی به دین ضربه وارد می کنند.
امام جمعه اردبیل ادامه داد: شناخت واقعی از شخصیت و مقام امام حسین(ع)مستلزم داشتن بصیرت است و وجود این مهم لازمه دست ابی به زندگی حسینی وار محسوب می شود.
وی اضافه کرد: آنچه موجب ماندگاری قیام عاشورا و این حرکت مهم و سرنوشت ساز در تاریخ شد این بود که این واقعه از یک بعد الهی ناشی می شد و همین مهم موجب شد در گذشت زمان نیز به فراموشی سپرده نشود.
عاملی خاطرنشان کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) ریشه و زوایای مختلفی دارد و به این مهم باید بیش از گذشته پرداخته شود و در راستای اهداف ایشان در جامعه حرکت کرد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.