جمال انصاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تغییر کاربری های غیر مجاز در زمین های کشاورزی استان زنجان بیشتر دیوارکشی، بنا، محوطه سازی و استخر است.
وی تاکید کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی در مناطق مختلف استان باید قبل از هر گونه تغییر کاربری در زمین های زراعی و باغی خود با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه نسبت به اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تلاش شده با تسهیل روند صدور مجوز برای تغییر کاربری های مجاز در زمین های کشاورزی کم بازده استان، فرآیند این کار در کوتاه ترین زمان ممکن برابر قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قانون جلوگیری از خرد شدن زمین و آیین نامه های مربوطه و ندر نهایت با تشخیص ضرورت در کمیسیون تبصره یک ماده یک انجام شود.
انصاری یادآوری کرد: به منظور فرهنگ سازی و اهمیت حفظ زمین های کشاورزی در بین مردم و جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز در استان زنجان، سالانه اطلاعات و نکات لازم با روش های مختلفی از جمله بروشور، پوستر، بنر و برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان حدود 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.