حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون بارش های رگباری با رعد و برق در برخی مناطق استان گزارش شده که این روند تا ساعاتی دیگر شهر زنجان را نیز فرا می گیرد.
وی اظهار داشت: طبق پیش بینی های اعلام شده سامانه جدید بارشی وارد کشور شده و آسمان استان های مناطق شمال غرب از جمله زنجان را تحت تاثیر قرارداده است.
این کارشناس ، وضعیت جوی امروز/جمعه/ استان را تا قسمتی ابری بتدریج با افزایش پوشش ابر و بارش های رگباری و رعد و برق در مناطق مختلف اعلام کرد و گفت: علاوه برآن نیز وزش باد شدید با سرعت 50 تا 80 کیلومتر نیز مناطق مختلف استان را فرا می گیرد.
سلطانی افزود: بارش های رگباری باران و رعد و برق تا روز /شنبه/ نیز در مناطق مختلف استان ادامه دارد و با توجه به وزش بادهای شدید تا بسیار شدید احتمال آسیب به تاسیسات مرتفع شهری و روستایی، خطوط انتقال نیرو و درختان خشکیده و کهنسال وجود دارد.
وی بیان کرد: با توجه به پیش بینی وزش بادشدید تا بسیار شدید و بارش ها رگباری و رعد و برق به کشاورزان زنجانی توصیه می شود نسبت به محافظت و تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها، انبارها اقدام کرده و برداشت و حمل محصولات و انتقال به مکان مناسب در اسرع وقت انجام شود.
سلطانی خاطر نشان کرد: طی 24 ساعت گذشته قیدار با 12 و آببر طارم با 33 درجه خنک ترین و گرمترین مناطق استان بود و دمای فعلی شهر زنجان نیز 18 درجه است که نسبت به روز گذشتته تغییر چندانی ندارد.
به گفته این کارشناس، دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان در مدت یاد شده بین 14 و 23 درجه بوده وبیشترین سرعت باد نیز روز گذشته از همین شهر به میزان 61 کیاومتر بر ساعت ثبت شد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.