به گزارش ایرنا این آئین، روز پنجشنبه با حضور سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی وقفچی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، اسدالله درویش امیری، استاندار زنجان و شماری دیگز از مسئولان استان، ورزشکاران، روئسای هیات های ورزشی،خانواده ورزشکاران، مربیان و خانواده های آنان در سالن همایش بین المللی مهرانه زنجان، برگزار شد.
در مسابقات آسیایی 17 ورزشکار و چهار مربی و در پاراآسیایی نیز 15 ورزشکار با پنج مربی از زنجان حضور داشتند که با نشان دادن توانمندی و کسب سهمیه، در ترکیب تیم ملی اعزامی از ایران قرار گرفته بودند.
امید احمدی در قایقرانی کایاک، میلاد جعفری و امیرحسین زمانی درکانوپولو، مسعود محمدی، بهمن نصیری، مجتبی شجاعی، مهسا جاور و پریسا احمدی نیز در روئینگ، محسن محمدسیفی و رضا سبحانی در ووشو، مهدی سهرابی در دوچرخه‌سواری، وحید ملکی و مرتضی مقدم در سپک تاکرا، پریسا براتچی و فرشته قربانی در تیر و کمان، الناز رکابی در سنگنوردی و محمد اسماعیلی در شمشیربازی، ورزشکاران زنجانی راه یافته به این دوره از بازی های آسیایی بودند.
بهناز مرادخانی در رشته قایقرانی، منصور نوروزی در رشته ووشو و حسین روحانی و شهاب سلطانی نیز در رشته کاراته به عنوان مربیان زنجانی تیم ملی در بازی های آسیایی حضور داشتند.
در هیجدمین دوره بازیهای آسیایی 2018 از 27 مرداد جاری تا 11 شهریور امسال در شهر جاکارتا اندونزی برگزار شد، محسن محمدسیفی به نشان طلا دست یافت، مهسا جاور در قایقرانی روئینگ چهار نفره به نشان نقره رسید، فرشته قربانی در تیر و کمان میکس کامپوند و پریسا احمدی در قایقرانی روئینگ سنگین 2 نفره مدال برنز کسب کردند.
در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا نیز 15 ورزشکار زنجانی شامل 'لیلا ملکی، لیلا عباسی، رقیه امیری، ثریا نوری، سحر حیدری و مرتضی ابراهیمی در رشته بسکتبال باویلچر، در رشته دو ومیدانی احمد اجاقلو در ماده دو 100 و 200 متر، سولماز بازرگان و ژیلا یوسفی در ماده پرتاب دیسک و پروین مقدم در پرتاب وزنه، مهدی محمدی در رشته دوچرخه سواری، فرشید استجلو در رشته بوچیا، رقیه شجاعی در رشته تیراندازی، سینا امیر علایی و طاهر مقدم در رشته دوچرخه سواری نابینایان و کم بینایان، در ترکیب تیم ملی اعزامی حضور داشتند.
ماهرخ مرادی به عنوان مربی دو و میدانی، فرحناز قاسمی به عنوان همراه فنی تیم بوچیا، آذر همایون پور به عنوان سرمربی بسکتبال باویلچر و فرهاد عصفوری و علیرضا مکوندی نیز به عنوان سرمربی و مربی تیم دوچرخه سواری، از زنجان در این رقابت ها که از 11 تا 21 مهر امسال برگزار شد حضور داشتند.
رقیه شجاعی در رشته تیراندازی با تفنگ، مرتضی ابراهیمی نیز در رشته بسکتبال با ویلچر به نشان طلا، احمد اجاقلو در رشته دو و میدانی 100 متر و 200 متر به 2 نشان برنز و سولماز بازرگان و ژیلا یوسفی در رشته پرتاب دیسک، پروین مقدم در رشته پرتاب وزنه و مهدی محمدی در رشته دوچرخه سواری نیز در مجموع به چهار نشان برنز دست یافتند.
ورزشکاران اعزامی زنجان در این دوره از بازیهای آسیایی و پارآسیایی در مجموع سه نشان طلا، یک مدال نقره و هشت برنز به دست آوردند.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.