به گزارش ایرنا، خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در هشت شهرستان استان زنجان و 16 حوزه تقسیم می شود.
وی با بیان اینکه پیمانکاران مجری این طرح ها در استان تعیین شده است، یادآوری کرد: 100 درصد عملیات مکانیکی پروژه ها تا پایان آذر ماه امسال جمع بندی شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: 101 هزار هکتار از زمین های استان برای اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه های مختلف تعیین شده است.
به گفته آقاجانلو، مسائل فرسایش خاک، کم آبی و خشکسالی در انتخاب حوزه هایی برای اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری مهم است که بر اساس اولویت این حوزه ها شامل قزل تپه، میراخور، خوشنام، هزار رود طارم و کینه ورس است.
وی افزود: تیم ترویجی همگام سازی مردم در این حوزه ها بیشتر نمود دارد و در هر شهرستانی حداقل یک پروژه آبخیزداری و آبخوانداری اجرا می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تیم ترویجی در هر 16 حوزه، 650 نفر روز را آموزش می دهند.
آقاجانلو تاکید کرد: پروژه های صندوق توسعه ملی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در پنج حوزه عملیات آبخیزداری و آبخوانداری، اجرای عملیات بیولوژیک، پروژه کاداستر و حدنگاری 120هزار هکتار از زمین های ملی، ترویج و توانمند سازی جوامع محلی برای 650 نفر روز، اطفا حریق و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در سطح 101 هزار هکتار است.
وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه کشور ما خشک و نیمه خشک است می تواند چالش هایی را در آینده ایجاد کند که برای گذر از این چالش ها اعتباری از سوی صندوق توسعه ملی با هدف حل مشکل کمبود آب و ذخیره زیرزمینی آن تخصیص یافته است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: این اقدامات برای تولید آب است تا بتوانیم بارش به ذخیره زیرزمینی تبدیل و با جدیت مدیریت شود.
آقاجانلو اظهارداشت: موضوع تسهیل گری و استفاده از ظرفیت و مشارکت های مردمی برای اجرای طرح های بیان شده مهم است و برای آن اعتبار مناسبی دیده شده تا بتوانیم فرمانداران، بخشداران، دهیاران، بهره برداران و استفاده کنندگان از عرصه های منابع طبیعی را همراه کنیم.
به گزارش ایرنا، کل اراضی مرتعی، کشاورزی و زراعی استان زنجان حدود 2 میلیون و 200 هزار هکتار است که از این میزان حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار شامل مراتع و جنگل هاست.
9505/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.