مهدی مرادی، شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: جامعه باید با توانایی های بالای ورزشکاران جانباز و معلول در میادین ورزشی آشنا شوند که برنامه های هفته پارالمپیک در این میان نقش بسیار موثری دارد.
وی، ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به باور توانمندی های جانبازان و معلولان را ضروری خواند و اظهار داشت: باید نشاط و خودباوری در بین آنان تقویت شود تا بتوانند با انگیزه و روحیه ای مضاعف در جامعه ظاهر شوند.
رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان گفت: این هیات در هفته پارالمپیک که از 24 تا 30 مهر می باشد سعی و کوشش بسیار کرده تا جامعه به شکل بهتر و بیشتری با فخرآفرینی ورزشکاران جانباز و معلول زنجان در میادین ورزشی، آشنا شود.
مرادی افزود: انجام بازیها و ورزش های ویژه نابینایان ازجمله شطرنج، منچ و گلبال، مسابقات ورزشی طناب زنی، طناب کشی و دارت، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای ورزشکار، غبارروبی و گل افشانی مزار شهدا، دیدار با معلولان در منزل، حضور در گلزار شهدای گمنام، کوهنوردی معلولان، حضور در مراکز NGO جهت اجرای ورزش صبحگاهی، همایش پیاده روی، بازدید از موزه تاریخ طبیعی زنجان و برنامه پرواز بادبادک در مجموعه ائل داغی زنجان و جشن بزرگ و آئین ویژه روز پارالمپیک از برنامه های هفته پارالمپیک در زنجان است.
وی اظهار داشت: تا به امروز 18 عنوان از این برنامه ها برگزار شده است و سه برنامه بازدید از موزه تاریخ طبیعی، پرواز بادبادک ها و جشن بزرگ و مراسم ویژه روز پارالمپیک نیز طی امروز و فردا /29 و 30 مهر/ انجام خواهد شد.
مرادی تصریح کرد: سعی بر این است با انجام برنامه های استعدادیابی ورزشی در مدارس استثنایی، دانش آموزان مستعد در رشته‌های مختلف شناسایی و به جامعه معلولان معرفی شوند.
رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولان استان زنجان گفت: در حال حاضر این هیات از وجود قریب 500 ورزشکار زن و مرد سازمان یافته برخوردار است که این ورزشکاران در 19 رشته مختلف فعال هستند.
مرادی افزود: زنجان 7 تیم در رقابت های لیگ برتر بسکتبال باویلچر، بوچیا، فوتبال هفت نفره، تنیس با ویلچر، والیبال نشسته، تنیس روی میز و شنا دارد که این نشان از رشد و توسعه ورزش های جانبازان و معلولان این استان است.
وی با بیان اینکه این هیات برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر و سرمایه گذاری در رده های پایه نیازمند حمایت های مالی است، ادامه داد: هرچند این هیات با مشکلات مالی مواجه است اما با تمام توان و انرژی به فعالیت و حمایت خود از ورزشکاران ادامه می دهد.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.