دکتر حسن طغرانگار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه دانشگاهها مبتنی بر تربیت نیروی انسانی دانش آموخته بوده و در این میان نبود نیروی انسانی ماهر و متبحر برای بکارگیری در مراکز صنعتی مشکلاتی ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: این در حالی است که دانشجویان پس از کسب مدارج علمی بالا به دلیل عدم دریافت مهارتهای کافی نمی توانند وار بازار کار شود و دانشگاه جامع علمی و کاربردی با این هدف و در صورت تقویت روز افزون ان می تواند به شیوه اصولی و صحیح به نیازهای توسعه ای این بخش پاسخ دهد.
این مسئول ادامه داد: امسال دانشگاههای علمی و کاربردی به ویژه مراکز دولتی با ریزش دانشجو ویا عدم پذیرش جدید مواجه بودند که این موضوع امری مقطعی محسوب می شود که شوک وارد شده بیش از پیش بینی ها بود.
طغرانگار افزود: هم اکنون این واحد دانشگاهی حدود 850 مرکز و 22 مرکز وابسته در کشور دارد که این مراکز ایراد و اشکالی در فعالیت کاری خود مواجه شده اند.
وی بیان کرد: مراکز دولتی این واحد دانشگاهی در مقاطعی تا 2 هزار نفر دانشجو پذیرش می کردند که اکنون تعدیل نیرو در این بخش انجام گرفته که در گذشته به دلیل وجود نیروی مازاد در دخل و خرج با مشکلاتی مواجه بودند.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان زنجان ادامه داد: سیاست این واحد دانشگاهی آن است است که مراکز تحت نظارت تعیین و تکلیف شوند که یکی از گزینه ها دانشگاه فنی و حرفه ای است.
وی اضافه کرد : هم اکنون هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه جامع علمی و کاربردی مشترک بوده و اتخاذ چنین تصمیمی مطلوب است.
این مسئول خاطر نشان کرد: بر این اساس برخی مراکز ذیل دانشگاه علمی و کاربردی به دانشگاه فنی و حرفه ای منتقل می شوند که در مجموع بحث ادغام آنها به هیچ عنوان مطرح نیست.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.