محمد انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای گسترش آموزش های فنی و حرفه ای ورود و مشارکت بخش خصوصی امری مهم و ضروری تلقی می شود، این مهم به دلیل آن است که از بازار کار شناخت دقیق تری دارند.
وی یادآوری کرد: سرمایه گذاری در بخش آموزش های مهارتی می تواند انعطاف پذیری این نوع آموزش ها به گروههای هدف را به میزان زیادی افزایش دهد.
این مسئول ادامه داد: مشارکت ذی نفعانه در امر آموزش مهم بوده و سرمایه گذاری در بخش آموزش های مهارتی آثار و نتایج خیره کننده ای دارد و باید به این مقوله مهم بیش از گذشته توجه شود.
وی اظهار داشت: بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد و بزهکاری بشمار می رود و بنابراین داشتن مهارت در فرد ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال به تقویت شخصیت، منزلت اجتماعی فرد کمک می کند.
انصاری افزود: بنابراین غنی سازی اوقات این افراد جامعه با دوره های مناسب آموزش فنی و حرفه ای می تواند احتمال ارتکاب به جرائم مختلف را نیز کاهش دهد.
وی ادامه داد: این استان یکی از شاهراه های مواصلاتی استان بوده و تردد هایی که در این محورهای ثبت می شود، بسیار بالا است و بر این اساس مجهزترین مرکز تعمیر ماشین آلات در این استان تجهیز کردیم که که آموزش هایی به به جویندگان کارارائه می شود که تا حقق کامل ارتقای مهارت و رسیدن به این مهم فاصله وجود دارد.
این مسئول خاطر نشان کرد: سازمان فنی‌ و حرفه‌ای متولی ایجاد اشتغال در جامعه نیست اما با بهره گیری از ظرفیت ها و ارائه اموزش های مهارتی به جوانان جویای کار زمینه ورود آنان به بازار کار را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، این استان با دارا بودن بیش از 152 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای سالانه بصورت میانگین یک میلیون و 700 هزار نفر ساعت معادل 6 تا هفت هزار نفر را تحت آموزش های مهارتی خود قرار می دهد.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.