محمد باقر حاج کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تخلفات 27 پرونده ارجاع شده به مراجع قضایی در استان زنجان درباره رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیر مجاز فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی است.
وی یادآور شد: طی 6 ماه گذشته از سالجاری 6 هزار و 180 دفعه از مراکز عرضه، تولید و نگهداری توزیع فرآورده‌های خام دامی و سه هزار و 787 مورد بازدید نیز از خودروهای حمل این مواد خام توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی نظارت و بازرسی شده است.
به گفته مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، طی این بازرسی ها 17 هزار و 562 کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی در این مدت بیان شده معدوم شد.
حاج کاظمی، از ضبط 21 هزار و 357 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در سطح استان زنجان خبرداد و افزود: این فرآورده های غیربهداشتی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه ضبط شده است.
وی ادامه داد: طی این نظارت و بازرسی‌ها نیز 620 مورد، موارد غیر بهداشتی از فراورده های خام دامی مشاهده و درباره رفع آن به تولید، توزیع و عرضه کنندگان تذکر کتبی داده شد.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: 6 ماهه گذشته از سالجاری نیز 120 مورد از فرآورده های خام دامی درباره بهداشتی و قابل مصرف بودن آن نمونه برداری شد.
حاج کاظمی تاکید کرد: شهروندان گوشت مصرفی را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری و به این موارد دقت کنند.
وی افزود: مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی استان زنجان تهیه کنند.
مدیر کل دامپزشکی استان زنجان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 1512 ادارات دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان حدود سه هزار و 200 واحد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه دارد.
9505/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.