سعید حقیقی، روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت شهرستان ماهنشان، در پی اطلاع از نگهداری کبک و قرقاول در یک منزل مسکونی، شنبه شب /21 مهر/ با حکم قضایی به محل مراجعه و این تعداد پرنده را کشف و ضبط کردند.
وی اظهار داشت: این فرد متخلف مدعی بود که مجوز لازم برای نگهداری و پرورش این پرندگان را از مراجع ذیصلاح دریافت کرده اما از ارایه آن به ماموران خودداری می کند.
حقیقی با تاکید براینکه بر اساس قانون، مجوز نگهداری حیات وحش از سوی اداره کل محیط زیست باید صادر شود افزود: باتوجه به اینکه چنین مجوزی از سوی این اداره کل صادر نشده است بنابراین نگهداری این پرندگان غیرمجاز بود.
وی تصریح کرد: فرد خاطی به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد تا پاسخگوی نگهداری غیرمجاز این تعداد کبک و قرقاول باشد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: در شهرستان سلطانیه نیز ماموران این یگان با اخذ مجوز قضایی به منزل این صیاد متخلف، مراجعه و تعداد هشت قطعه کبک معمولی را کشف کردند.
وی افزود: این فرد خاطی، از این کبک های کشف شده به منظور طعمه برای به دام انداختن کبک های وحشی استفاده می کرد که حال باید پاسخگوی رفتار خود به مراجع قضایی باشد.
حقیقی، اظهار داشت: شکار هر قطعه کبک مبلغ 2 میلیون ریال و قرقاول نیز چهار میلیون ریال جریمه دارد که فرد متخلف باید آن را به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کند و از جنبه عمومی نیز، قاضی پرونده رای می دهد.
وی تصریح کرد: کبک بطور طبیعی نقشی بسیار مهم در کنترل و مهار آفت سن گندم دارد و با حذف این پرندگان باید به اجبار از سموم شیمیایی استفاده کرد که این نیز برای سلامت انسان، مضر است.
6084/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.