میر موسی انیران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه تعداد آمار ثبت شده مربوط به فروش بلیت بوده است، افزود: طی این مدت 91 هزار و 267گردشگر داخلی نیز از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 88 هزار و 851 گردشگر بود که رشد 2.5 درصدی دارد.
وی اظهار داشت: شمار گردشگران داخلی و خارجی بازدید کننده از گنبد سلطانیه به اتخاذ تمهیدات و تدابیر بیشتری نیاز دارد و تحقق این مهم رونق بیشتری را در این حوزه ایجاد خواهد کرد.
انیران افزود: بررسی ها نشان می دهد که طی مدت یاد شده گردشگران داخلی و خارجی از خدمات ارائه شده در گنبد سلطانیه رضایت نسبی داشتند و تلاش می شود این مهم با برنامه ریزی های لازم در سال مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: گردشگری سلطانیه در طی سال برقرار بوده و در این میان اصلاح و تقویت زیرساخت ها می تواند به جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی منتهی شود.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: توسعه روز افزون گردشگری سلطانیه در گرو همکاری های بین بخشی است.
وی بیان کرد: ارائه آمار صحیح و واقعی از میزان گردشگران داخلی و خارجی یک مجموعه برای متولیان امر این امکان را فراهم می کند که بدون انحراف و خطایی، سرمایه گذاری و اعتبار مناسبی را در این بخش مورد توجه قرار دهند.
انیران افزود: گنبد سلطانیه یک اثر تاریخی و جهانی محسوب می شود که برای دوستداران فرهنگ و تاریخ در جهان شناخته شده است و همه ساله شمار زیادی را برای بازدید به این مکان هدایت می کند.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه گفت: گنبد جهانی سلطانیه گردشگر دارد و ارائه آمار دروغ در این بخش نه تنها ذهنیت نادرستی را در مخاطب ایجاد می کند بلکه نتیجه نامطلوبی را در توسعه این بخش بر جای می گذارد.
وی خاطرنشان کرد: با کارهای انجام گرفته طی 2 سال آموزش نیروی انسانی به ویژه در بخش مرمت و تزئینات که در گذشته یک نفر بود اکنون به هشت نفر افزایش یافته است که افرادی متبحر و کار آزموده هستند.
به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.