غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از بخش های فعال نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور است که ۱۵۰ عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن برای عموم عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا  از زنجان، سلیمی، مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه نمایشگاه کتاب زنجان گفت: غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از بخش های فعال نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور است که 150 عنوان کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن  برای عموم عرضه شده است.

سلیمی با اشاره به اینکه در کنار این غرفه ایستگاه نقاشی برای کودکان دایر شده است، ادامه داد: یکی از سیاست‌های کانون توجه به فعالیت های هنری بالاخص نقاشی در بین کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: با توجه به نقاشی کودکان می‌توان به استعدادهای هنری آنان پی برد؛ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان کودکان مستعدی در هنر نقاشی شناسایی شده اند که عناوین جهانی به نام خود ثبت کرده‌اند.

مسئول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: در عرصه کتابخوانی هم کانون برنامه های خاصی برای اعضای خود دارد که برهمین اساس اعضای کانون به گروه های عادی، فعال، تمدید شده و اعضای پایدار تقسیم بندی می شوند.

وی با بیان اینکه نامگذاری این گروه‌ها برمبنای تعداد کتاب‌هایی است که در طول ماه مطالعه می شود، گفت: به طور مثال اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول ماه 30 عنوان کتاب مطالعه می کنند.

سلیمی تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان را 28 مرکز خواند و گفت: در این مراکز هشت کتابخانه سیار، یک کتابخانه پستی و 19 کتابخانه ثابت وجود دارد که از تعداد کتابخانه‌های ثابت هفت کتابخانه در زنجان و مابقی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

مسوول روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از دیگر اقدامات کانون در طول نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور را اجرای برنامه های پخش انیمیشن، نقد کتاب با موضوع دفاع مقدس و قصه‌گویی خواند.

وی با یادآوری اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه انتشارات کتاب با موضوع کودک و نوجوان در سال های متمادی رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده است، گفت: این کتاب ها برای مخاطبین رده های سنی 6 تا 18 سال تهیه و منتشر می شود.

به گفته سلیمی،علاوه بر مقوله کتاب و کتابخوانی و تاکید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین قشر کودک و نوجوانان، کانون برنامه های فرهنگی و هنری خود را با محوریت کتاب اجرا می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.