شهرام طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع برنامه ریزی در ایران، هفت دهه سابقه دارد اما بحث استانداردسازی در کنار آن پیش نرفته است.
وی یادآورشد: به تازگی موضوع استاندارد سازی عملکرد دستگاه ها آغاز شده است تا بتوان به کمک آن موضوع نظارت و پایش را به درستی انجام داد.
طهماسبی اظهار داشت: در صورتی که از ابتدا موضوع نظارت و پایش بر عملکرد دستگاه ها وجود داشت، هم اکنون هم می شد استانداردهای تعریف شده ای را در این زمینه به جامعه ارائه کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: هر دستگاهی ماموریت ها و وظایف خود را متناسب با کارکردهای تعریف شده برای آن دارد و این مسئولیت ها باید از یک استانداردهایی برخوردار باشند.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که سطح عملکرد دستگاه ها به آن استانداردها رسید می توان عملکرد آن نهاد را خوب تلقی کرد.
طهماسبی ادامه داد: در صورتی که عملکرد یک دستگاه پایین تر از استانداردها بود، باید وضعیت را بهبود داد و اگر بالاتر ارزیابی شد، نشان می دهد که سیستم پیشبرنده برنامه اقتصادی موفق عمل کرده است.
ریس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: آنچه که در اقدامات سیستم برنامه ریزی تعریف می شود، باید پایش و ارزیابی شود و این استانداردها ابزار سنجش درست در این زمینه به شمار می آید.
3001/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.