معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: امسال ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به طرح‌های پژوهشی استان زنجان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مهراد سلطانی در دومین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، اظهار کرد: امسال 500 میلیون تومان بودجه برای طرح‌های پژوهشی تمام دستگاه‌ها اختصاص یافته است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه این میزان اعتبار به چندین طرح پژوهشی اختصاص می‌یابد، گفت: اعتبارهای تخصیصی براساس امتیاز طرح‌ها خواهد بود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان به تصمیم‌گیری‌های انجام شده در مورد ناحیه ظریفان زنجان هم اشاره کرد و گفت: این پروژه به صورت تکمیل شده واگذار می شود.

این مقام مسئول به نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور به عنوان یکی از رویدادهای مهم فرهنگی در استان اشاره کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه در چنین شرایط اقتصادی را باید به فال نیک گرفت.

تخفیف 30 درصدی نمایشگاه کتاب زنجان به خریداران

«فاطمه کرباسی» هم در سخنانی میزان توسعه یافتگی هر جامعه‌ای را منوط به سرانه مطالعه و مصرف کالاهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه در استان توسعه یافتگی زنجان را شدت می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  با یادآوری اینکه نمایشگاه کتاب زنجان از 9 تا 14 مهر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین در حال برگزاری است، گفت: 400 میلیون تومان بن کتاب در اختیار نمایشگاه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه علاقمندان می توانند از تخفیف 20 درصدی از بانک شهر و تخفیف 10 درصدی از ناشران کتاب حاضر در نمایشگاه بهره‌مند شوند، افزود: لازم است تا ادارات اعتباری از بودجه فرهنگی خود را برای خرید بن کتاب برای کارکنان خود اختصاص دهند.

ایجاد بانک اطلاعاتی صنایع دستی و نقوش معماری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان هم در سخنانی به همکاری اداره کل پایانه‌ها در منطقه شیت اشاره کرد و گفت: این منطقه که در گذشته تنها یک مجموعه ماهگیری و آلاچیق داشت؛ امروز به روستای نمونه شمالغرب با راه اندازی هفت تاسیسات گردشگری تبدیل شده است.

«یحیی رحمتی» با بیان اینکه لازم است تا پژوهشگران به منابع و آثار مربوط به نقوش باستانی و معماری دسترسی داشته باشند، افزود: بانک اطلاعاتی نقوش صنایع دستی و معماری در قالب این طرح پژوهشی ایجاد خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه حمایت از صنایع دستی و تبلیغ و ترویج محصولات صنایع دستی می تواند از مهمترین اهداف این طرح خواهد بود، ادامه داد: بازارچه های صنایع دستی در نواحی ظریفان و نیکان راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.