به گزارش ایرنا، فاطمه کرباسی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه سراسری کتاب زنجان و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های این استان افزود: سرانه مطالعه و میزان تولید و مصرف کالاهای فرهنگی از شاخص های توسعه است.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های کتاب یکی از راه های ترویج کتابخوانی و مصرف کتاب در جامعه است.
کرباسی با بیان اینکه استان زنجان از نظر تعداد اعضای کتابخانه های عمومی و خوانندگان کتاب دارای سرانه قابل قبول و بالایی نسبت به سایر استانهای کشور است افزود: این استان رتبه دوم کشوری سرانه مطالعه را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: اعزام اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به نمایشگاه کتاب تهران خرید 40عنوان کتاب به ارزش 105میلیون تومان از مولفان استان و همچنین رونمایی از کتابهای نویسندگان استان از جمله اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در سالجاری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با یادآوری اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت برقراری عدالت فرهنگی افزود : افزایش سرعت انتشار کتاب و تامین ارز کاغذ به قیمت مناسب از جمله تلاش دولت برای گسترش عدالت فرهنگی بوده است.
کرباسی با بیان اینکه با برگزار نهمین نمایشگاه کتاب زنجان رویداد مهمی در حوزه فرهنگی استان زنجان است خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه امکان حضور اکثریت جامعه به ویژه ساکنان استانها در نمایشگاه تهران به وجود نمی آید ، سعی در برگزاری نمایشکاه کتاب در استانها شده است.
وی اضافه کرد: نهمین نمایشگاه کتاب استان زنجان با 300 غرفه و حضور 400 ناشر آماده استقبال از بازدید کنندگام است.
کرباسی حضور کتابفروشان برای نخستین بار درنمایشگاه را یکی از ویژگی های منحصر به فرد نهمین نمایشکاه کتاب زنجان برشمرد و افزود: دراین نمایشگاه هشت هزار و500 عنوان کتاب اعم از عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان از سوی ناشران کشور برای مخاطبان ارایه شده است.
به گزارش ایرنا، نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان از 9 تا 14 مهر درمحل نمایشگاه کاسپین این شهر برگزار می شود.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.